woensdag 2 augustus 2023

postcrossing#358

Hallo en welkom bij postcrossing.
Vandaag een dubbele wat betreft het versturen van de post. We gaan er daarna twee weken van tussen voor de zomervakantie en die komt voor mij even perfect uit.
Jullie hebben er vorige week niks van kunnen merken omdat alles voor het blog al klaar was en het zo online kon worden gezet, maar privé liep het even niet zo lekker.
Van zondagnacht (24-07 naar de maandag toe) ben ik wakker geworden van een heel naar gevoel in mij borstkast. Heftige hartkloppingen, misselijk en de wereld leek rond mij heen te tollen. Ik wilde geen groot alarm slaan, dus heb geprobeerd zo rustig mogelijk te blijven en de nacht uit de zitten. 
De volgende dag wel even een check laten uitvoeren, en alles is op zich wel prima maar mijn hart had last van hartritmestoornis. De boel is even van slag zullen we maar zeggen en het is een beetje eigen schuld, dat geef ik ook wel toe.
We zijn iets te makkelijk geweest met ons eten, te vet en niet echt gezond en nu krijg ik even een melding van mijn hart dat het weer de verkeerde kant op gaat.
Het is even schrikken maar we proberen weer even de boel terug te krijgen op de goede weg. En met de vakantie die we nu hebben neem ik ook echt even de tijd om weer even meer op mijzelf te letten zodat we na de vakantie gewoon weer verder kunnen in ons oude ritme van werk, maar wel weer beter gaan letten op ons eten. 
Ik voel mij nu weer prima, maar we kijken toch even uit.

Iets wat ik ook al had gedaan voor al de gezondheidsklachten, was de nieuwe postzegels bestellen voor postcrossing.
En dat is de komende weken deze afbeelding geworden. 
De postzegels gaan ook gelijk in gebruik deze week, op beide kaarten zit een postzegel van deze dames.
Jullie herkennen misschien Sugar gelijk.
Ik krijg heel veel leuke reacties op de postzegels met haar. 
Dus wie weet, misschien ga ik er ook volgend jaar mee door om postzegels te laten maken met Sugar de roze fee.

Gaan we door met postcrossing.
Er was post van mij aangekomen op hun bestemming.
Als eerst uit postcrossing 355, een kaartje naar de USA. Deze heeft na een reis van 6492 km in 17 dagen zijn bestemming bereikt.
En geen hele grote verrassing, maar de kaart van vorige week uit postcrossing 357 heeft na een reis van 230 km in 3 dagen ook zijn bestemming in Duitsland bereikt. 

Deze week was er ook post bij mij binnen gekomen.
Deze kaart komt uit Polen en heeft een reisje van 894 km in 9 dagen gemaakt voor dat ik hem had.
De afzendster is geboren in deze plaats van de kaart. Ze woont en werkt er nog steeds. 
Deze stad bruist van het culturele leven en is rijk aan monumenten. 
Wroclaw wordt ook wel de stad van honderd bruggen genoemd.
Ik ben niet bekend met deze plaats maar wat ik op de kaart zie en wat ik via Google heb gevonden dan is deze omgeving in Polen zeker wel het overwegen waard om eens een stedentrip die kant op te gaan maken. 

En ook deze kaart viel bij mij op de deurmat.
Een kaart uit Duitsland, en deze kaart heeft een reisje van 653 km in 10 dagen achter de rug voor dat ik heb binnen kreeg.
Op deze kaart zie je Pluto's maan Charon, gemaakt in 2015. je ziet het vlekkerige rode noordelijke gebied wat bekend staat als de Mordor Macula,(vernoemd naar het zwarte terrein in Lord of the Rings), dat een gebied beslaat ongeveer zo groot als New Mexico.
Ik persoonlijk vind dat best leuke informatie om te weten.
Oké, ik ben fan van Lord of the Rings dus dat helpt er misschien ook wel aan mee. 

En dan de post die ik deze week heb verstuurd, en dat zijn twee kaarten.
We zitten in de week voor de vakantie van het weblog dus dan gaan er twee kaarten uit. 
En dit is de eerste, deze kaart gaat naar Duitsland en gaat een reisje maken van 737 km voor het op zijn bestemming is.
De ontvangster van deze kaart houdt van lezen, wandelen en reizen, ze genieten van de prachtige natuur en alles wat haar vreugde brengt. ze is geïnteresseerd in geschiedenis en astronomie, het universum, planeten. 
Ze had wat tips van kaarten om te sturen en deze kaart komt het dichtste in de buurt van landschap en meren.
Ik meen dat dit een afbeelding is van de molens bij Kinderdijk, dit gebied staat ook op de lijst van het Unesco Werelderfgoed.
Ik ben er nog nooit geweest, dat beken ik wel eerlijk.
We gaan het afwachten hoe de reactie zal zijn op deze kaart. 

En de tweede kaart is deze geworden.
Deze kaart is onderweg naar China en gaat een reisje maken van 8965 km.
De afzendster heeft weinig over haar zelf verteld, maar wel genoeg dingen die ze leuk vind om aan kaarten te krijgen en nog genoeg andere dingen die ze leuk vind.
Het is echt gericht op Postcrossing, en het verzamelen van spullen die mogelijk te versturen zijn met postcrossing.
Haar vraag over 'wat is volgens jou de betekenis van het uitwisselen van ansichtkaarten', is zeker niet de manier waarop zij het doet. 
Postcrossing draait om het versturen van kaarten en zo contact maken met andere en niet het verzamelen van specifieke kaarten en spullen. 
Ze bedoelt het goed, en het is geen moet, maar ze zou het wel leuk vind als je iets kan sturen. Maar persoonlijk vind ik de vraag om muntstukken of bankbiljetten toch net een stapje te ver gaan. 
Het dichtste wat ik kan doen wat de kaart betreft in haar verzoek is dit, passend bij het onderwerp sprookjes. 
We wachten het gewoon af hoe ze zal gaan reageren. 

Na de vakantie gaan er weer twee kaarten op uit.
Het bekende verhaal van per week één kaart, jullie ken het intussen wel. 
Mijn vakantie is deze week al begonnen vanuit de kringloopwinkel waar ik werk, zelfs een weekje eerder door al het gedoe rond mijn gezondheid.
Het weblog had voor deze week nog twee blogs, vanaf zaterdag gaat het weblog ook even op offline voor een vakantie.
De vakantie op het weblog is van 5 tot 20 augustus
Even tijd voor mijzelf en mijn gezondheid. 
Ik krijg nog wel gasten maar dat is geen probleem.
Ik wens jullie allemaal een hele fijn vakantie toe, mocht je ook nog op vakantie gaan, veel plezier. 
Al geweest? Dan hoop ik dat je vakantie leuk was. 
Voor nu wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog.
Dat zal zijn op woensdag 23 Augustus. 

Fijne vakantie .... 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#385

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Geen heel lang blog dit keer maar er was ook verder geen post deze week.  Ik kan jullie alvast ...