woensdag 23 augustus 2023

postcrossing#359

Hallo en welkom bij postcrossing.
De vakantie is weer voorbij, helaas maar we hebben zeker genoten van onze vakantie.
Het weer was niet helemaal optimaal, regen en veel wind. Het was meer herfst dan zomer. 
Dat heeft de pret niet mogen drukken, we zijn gaan shoppen, we hebben zelf gasten gehad, en gelukkig kregen we in de laatste week van de vakantie toch nog een beetje zomers weer.
Maar de vakantie is weer voorbij, we gaan weer aan de slag en we hebben tijdens de vakantie een paar leuke kaarten ontvangen.

En het is intussen wel een bekend geval, dat als mijn vakantie is begonnen er ook de nodige kaarten binnen komen bij mij. 
Deze is bij mij op de deurmat gerold een dag nadat postcrossing 358 online was gekomen. 
De kaart komt uit Duitsland en heeft in 4 dagen een reisje gemaakt van 462 km.
Ik vind deze vintage achtige kaart van Los Angeles geweldig. 
Ik kreeg de vraag wat mijn favoriete plaats is, nou ... Los Angeles dus.
Mijn dochter en ik zouden graag een roadtrip willen doen door Amerika, Los Angels is zeker een plaats die op de lijst staat om te bezoeken. 
Dit is een plan waar we nog voor aan het sparen zijn, en zolang we nog huisdieren hebben rond lopen doen we dat niet. Ik ga geen dieren in een pension stoppen voor mijn vakantie. 

Ook deze kaart kwam bij mij binnen gevlogen.
Helaas met wat kleine beschadiging dankzij ons Nederlands postbedrijf. Gelukkig was alles verder nog wel te lezen.
Deze postduif heeft een reistijd van 16 dagen over 6471 km. 
De afzendster van deze kaart had vakantie toen ze deze kaart schreef. 
Ze geniet van reizen, boeken en koffie, en die laatste twee behoren ook tot mijn favorieten.
Over de afbeelding valt weinig te vertellen, daar was verder geen informatie over.
Maar we zijn het er denk ik wel over eens dat deze postduif past bij onze hobby van postcrossing. 

en er kwam nog meer bij!
Dit inspirerende kaartje komt uit Wit-Rusland (Belarus) en heeft een reisafstand van 1587 km in 17 dagen.
De afzendster dacht dat ik dit kaart als schrijfster wel leuk zou vinden en dat klopt, ik vind het een leuke kaart.
Persoonlijk ben ik een schrijfster op gevoel: als ik een goed gevoel heb dan kan ik zeker lekker door werken met waar ik bezig ben. Twijfel ik over dingen dan schrijf ik niet. Vaak als ik het dan toch probeer verander ik het of haal het weg om dat het mij tegen staat wat ik heb geschreven. 
De afzendster werkt als leraar Engels en geeft les aan volwassenen in de IT-sector.
Het bedrijf waar ze voor werk heeft kantoren in Minsk (Belarus) en Kiev (Oekraïne) en het feit dat deze landen kunnen samenwerken, een gemeenschappelijke taal kunnen vinden en kunnen lachen, geeft haar hoop voor de toekomst.
Ik sluit mij daar helemaal bij aan, laten we hopen dat deze oorlog snel ten einde komt. 

Dit aparte kaartje kwam binnen rollen toen ik mijn logees over de vloer had.
De kinderen waren zeer geïnteresseerd in postcrossing. Ze vonden het wel grappig dat je op deze manier post krijgt en ook weer verstuurd. De ontvangen kaarten werden daan ook met grote aandacht bekeken en beoordeeld. Dus wie weet, misschien nieuwe postcrossing leden voor de toekomst.
Maar even terug, deze kaart komt uit Singapore en heeft een reisafstand van 10.561 km in 16 dagen voor dat ik hem had.
Ze beschreef Singapore als een land waar de temperatuur het hele jaar door warm is. 
Ze houdt van journaling, en dat is iets wat ik ook doe. Je houdt een soort dagboek bij, dat kan per dag zijn of per week. Op deze manier heb je een leuke manier om later bijvoorbeeld terug te lezen wat je op bepaalde dagen hebt gedaan. Je kan ook foto's plakken bij bepaalde dingen die je hebt gedaan. 
Ik doe dit vooral voor later als ik er niet meer ben, dan kan mijn dochter nog een terug lezen wat we samen hebben gedaan en misschien ook aan haar eigen kinderen laten zien en lezen. 
Ik vond deze kaart erg apart, maar zeker super mooi. 

Voor de vakantie gingen er twee kaart op uit in postcrossing 358, een daar van ging naar Duitsland en deze heeft zijn bestemming bereikt na een reisje van 737 km in 5 dagen. 
Maar ook de andere kaart heeft zijn bestemming bereikt in China. Na een reisje van 8965 km was deze er na een reis van 10 dagen. 

En dan komt er nog meer bij in dit blog vandaag, want er gingen deze week twee kaarten er  op uit.
Dit is er een van de twee, deze kaart gaat naar Oostenrijk en zal een reisje gaan maken van 951 km.
Ik heb al eens eerder een kaart naar Oostenrijk gestuurd maar dat is al heel lang geleden. 
De ontvanger van deze kaart is geïnteresseerd in reizen, gaat graag naar theater, opera en musical. En ik hou van lezen, vooral thrillers en misdaadverhalen. Helaas zijn dat niet de soort verhalen die ik schrijf en ook niet lees.
Op zich was is de ontvanger niet heel moeilijk met het krijgen van kaarten maar iets verder op zijn account kom je dan toch wel weer een rijtje tegen van de dingen die hij wel of niet zou willen, een beetje tegen strijdig als je het mij vraagt. 
Ik ben uitgekomen op deze kaart, een simpel toeristenkaart van groetjes uit Holland. 
We gaan het dus afwachten hoe de reactie zal zijn. 

En dit is de tweede kaart die er op uit ging.
Deze kaart gaat naar de USA en maakt een reisje van 5845 km.
De ontvanger van deze kaart is niet zo heel moeilijk met wat ze wel of niet wil. 
Dat is altijd weer een op luchtig als iemand blij is met wat je ook stuurt.
Ze vind het leuk om ansichtkaarten te ontvangen die onverwacht zijn of ongebruikelijk. Ansichtkaarten waar je de juiste persoon maar niet voor lijkt te vinden vind zij leuk om te krijgen.
Ik heb gekozen voor deze kaart, op deze kaart staan 4 stukjes van schilderijen die door Vincent van Gogh zijn geschilderd. 
Op haar account stond de vraag:  Wat is je favoriete kunstwerk. Ik ben geen kunstliefhebber, maar van Gogh heeft zeker wel een paar mooie schilderijen gemaakt. Ik heb ze nog nooit in het museum gezien. 
We gaat het dus afwachten hoe de reactie zal zijn op deze kaart. 

En daarmee komen we aan het einde van deze postcrossing.
De vakantie is weer voorbij en we gaan weer aan de slag.
Er zat genoeg in deze postcrossing om met jullie te delen, maar vol genoeg voor vandaag.
Inmiddels is de kaart voor World postcard Day 2023 bekend maar daar ga ik volgende week wel even op door.
Ook ga ik deze week een nieuwe reeks met postzegels bestellen, deze reeks heeft er nog één dan zijn ze weer op. 
Volgende week gaan we hier nog een dagje naar de Efteling, dus waarschijnlijk zal ik daar wel weer een paar kaarten meenemen om te versturen. 
Ik wil jullie bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#385

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Geen heel lang blog dit keer maar er was ook verder geen post deze week.  Ik kan jullie alvast ...