woensdag 30 augustus 2023

postcrossing#360

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.
We zijn weer volop aan de slag gegaan met het weblog en ik heb vorige week al een hele boel voorwerk kunnen doen. 
Afgelopen maandag zijn we nog naar de Efteling geweest en ik heb daar weer een paar leuke kaarten gekocht om voor postcrossing te versturen. 
Het is niet de eerste keer dat ik kaarten van de Efteling verstuur, ik heb voor nu even geen foto maar ik zal deze volgende week als nog met jullie delen. 
En als je kaarten verstuurt heb je postzegels nodig en laat ik nou net toe zijn aan een nieuwe reeks met postzegels, en dat is deze keer deze afbeelding geworden. 
En hoewel het nog redelijk goed weer is komen we toch langzaam aan bij de herfst. Bij de herfst vond ik deze afbeelding wel passen.
Het blad om je tegen de regen te beschermen en toch nog in in een korte broek kunnen lopen omdat het nog gewoon lekker warm is.
Wat kan ik zeggen: het klimaat is gewoon van slag. De verschillende weertype die we normaal kende bij de seizoenen zijn helemaal door de war. 
Nog even en we zitten met de kerst in onze korte broek aan het zwembad en in de zomer in een dikke trui bij de open haard. Zo ver zal het wel niet komen maar laten we eerlijk zijn, het klimaat is echt al heel veel veranderd. Niet alleen in Nederland maar ook in andere landen. 

World Postcard Day 2023
Ik spring er meteen maar in, dit is de officiƫle ansichtkaart van Wereld Ansichtkaartdag voor 2023, gemaakt door illustrator Lisa Saputra (ook bekend als lisasaputra ) uit Indonesiƫ.
Lisa is een postcrosser en een kinderboekillustrator. 
Bij haar inzending voor de wedstrijd van World Postcard Day zat een tekst: 

'Eens in een blauwe maan ontmoeten de twee lang verloren vrienden elkaar en omhelzen ze elkaar. Hun honderden brieven en ansichtkaarten zwierven over de oceanen voordat ze elkaar uiteindelijk ontmoetten. Nu kunnen ze zeggen: "Tot we elkaar weer ontmoeten, mijn beste vriend!'

de kaart is gratis te downloaden, zodat je deze kan uitprinten om te versturen met World Postcard Day. 
Op de site kun je nog veel meer vinden over deze bijzondere dag.


Ik heb de kaart inmiddels zelf al uitgeprint om te gaan versturen. 
Ik heb vorige jaar voor de eerste keer meegedaan en ik heb ook zelf de Word Postcard Day 2022 ontvangen. Het is toch wel heel leuk als je er eentje hebt ontvangen.
Word Postcard Day 2023 is op 1 oktober en dat is dit jaar op een zondag. 


Gaan we door met de post van deze week.
Er zijn een paar leuke kaarten bij mij op de deurmat binnen komen vallen.
Deze kaart komt uit Rusland en heeft een reisafstand van 2227 km in 39 dagen. 
De afzender is nog jong, pas 14 jaar maar heeft een duidelijk boodschap op deze kaart geschreven:
I'm against any kind of war! 
Duidelijker dan dat kan je niet zijn, maar ook zeker dapper om dit op de kaart te schrijven. 
De afbeelding is er een van de Russische kunstenaar, helaas heb ik niks over haar kunnen vinden.
Deze afbeelding is zeker erg fleurig en maar je dag gelijk een beetje vrolijk als je een kaart als deze hebt ontvangen. 
'Seasons, summer' is de titel van deze afbeelding en die pas perfect. 

En ook dit leuke kaart kwam binnen vallen.
Deze komt ook uit Rusland en heeft een reisafstand van 2227 km in 39 dagen achter de rug. En voor de oplettende lezer: dat komt overeen met de vorige kaart, zelf reisafstand en de zelfde reistijd. 
De afzendster van deze kaart werkt bij een uitgever van kinderboeken, hoe toevallig dat mijn lijn van werk ook deels met uitgevers te maken hebben. Maar ik schrijf niet echt kinderboeken. 
Ze heeft heel veel dingen die haar interesseren zoals fietsen, zwemmen, koken en lezen. 
Ze beschrijft zich zelf als nieuwsgierig en daar is niks mis mee, nieuwsgierig is de drang naar kennis zeg ik altijd. 
Zo leer je altijd wel iets nieuws. 
Ik vind de kaart super leuk, je krijgt er gelijk een herfst gevoel bij, heerlijk wandelen in het bos waar de kleurig bladeren op de grond vallen tussen de paddenstoelen en dan thuis warme chocolademelk en met een boek op de bank kruipen.

Dan was er ook nog een kaartje op zijn bestemming aan gekomen.
In postcrossing 356 ging Rusland. En deze is na een reis van 1861 km in 38 dagen op zijn bestemming aangekomen. 
En van de twee kaarten die er vorige week, postcrossing 359 uit gingen heeft er eentje zijn bestemming bereikt. En dat is de kaart naar Oostenrijk. 
De kaart heeft een reisje van 951 km gemaakt in 4 dagen. 


En deze week komt daar dit kaartje bij.
Deze kaart is onderweg naar Rusland en zal een reisje gaan maken van 2227 km voor het zijn bestemming heeft bereikt.
veel kan ik niet over de ontvangster van deze kaart vertellen. Ze houdt van lezen, vooral van detectiveverhalen. Ze houdt van sport, wandelen, reizen, muziek , vooral klassiek.
en ze probeer zoveel mogelijk museums te bezoeken, omdat het haar helpt de geschiedenis en cultuur van de plek beter te begrijpen. Kortom: ze geniet ik van het leven!
Ik heb gekozen voor een kaart uit het letter-alfabet, we hadden er nog eentje van de maand augustus liggen.
Dus deze Tiger is onderweg naar Rusland, we gaan het afwachten wat de reactie zal zijn op deze kaart. 


En hiermee zijn we aan het einde gekomen van deze postcrossing.
We  zitten weer terug op het normale dag ritme, het weblog draait weer en we hebben ook onze eerste dienst bij de kringloopwinkel gehad.
We kunnen er weer tegenaan tot aan de kerstvakantie, die is al geplant is staat op de kalender van 22 december 2023 tot 7 januari 2024.
Maar zover zijn we nog lang niet, voor nu wil ik jullie bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog .... 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#385

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Geen heel lang blog dit keer maar er was ook verder geen post deze week.  Ik kan jullie alvast ...