donderdag 1 augustus 2019

stand van zaken: week 31

zo, voor de vakantie nog even snel een kleine update over hoe de zaken er voor staan.
het gaat goed, laat ik daar mee beginnen.
ik voel me goed en toch merk ik aan mijzelf dat alle veranderingen in mijn gezondheid nog niet helemaal goed door dringen tot mijn lijf.
ik heb sinds die ene ochtend geen last meer gehad van steken, tintelingen en stikkend gevoel.
dus dat lijkt mij een goede zaak.
ik ga niet naar dure sportscholen. ik ga wandelen en zwemmen, en dat zwemmen gaat steeds beter af. ik doe er elke keer een rondje extra bij en ik merk dat ik wat adem halen betreft ook meer uithouding begin te krijgen.
ik ben nu bijna 3 weken gestopt met roken en dat verschil lijk ik nu echt wel te gaan merken.
wat het eten betreft,ik let wel op de calorieën maar uiteindelijk zijn de verzadigde vetten in het eten waar ik op moet letten.
ik heb ook mijn medicijnen die ik elke dag moet innemen, deze moeten ook bijdragen aan verbetering. 
ik ben begonnen met een gewicht van 86,6 kg (daar schrok ik toch wel even van) en na een maand ben ik 5,2 kg afgevallen.
toch niet slecht, al zeg ik het zelf. natuurlijk moet ik wel oppassen. 
voor nu is afvallen oké maar ik ben straks op een bepaald gewicht en dan moet je weer veranderen van eetgewoontes, dan is het opletten met je cholesterol maar ook dat je voedingsstoffen binnen krijgt oom op gewicht te blijven.
maar dat is even een latere zorg.
punt voor nu is dat ik in september mijn eerste controle heb en ik wil dat er wel wat van de cholesterolwaarde af is!


nieuwe logo's
na de vakantie gaan ook de nieuwe logo's van start.
boven kun je het nieuwe logo van 'stand van zaken' als zien. de oude had ik per ongeluk gewist. dus ik moest daar voor een nieuwe gaan maken.
en zo ben ik door gegaan om de rest ook maar te gaan updaten.dit is wat het is geworden.
je kan het later bij de verschillende onderdelen als het online komt waarschijnlijk iets beter zien als zo in een verzameling van alles bij elkaar.
voor nu blijft alles zo als het was. de tijden van het blog online komen blijft op 07.30 staan.
uiteraard kan het wel eens gebeuren dat ik door afspraken het eerder of later online zet, maar dat is vaak iets wat ik van te voren kan aangeven.
tenzij er iets onverwachts gebeurd, dan zal het later zijn.
maar dat is gelukkig nog niet vaak voor gekomen.

en verder ... 
de verhalenlijn rond Cottonshall ligt eigenlijk alweer een tijdje stil.
ik heb wel een opzetje staan maar nog niet af en ik weet ook niet wanneer ik hier weer aan verder ga.
mede door mijn gezondheid heb ik echt even een stap je terug moeten doen.
ik werk op dit moment zelfs niet in de kringloopwinkel van het Leger Des Heils.
en dat wil veel zeggen als ik daar niet naar toe ga!
maar de keuze was gewoon even slimmer om thuis te blijven en dan mijn vakantie die volgt er nog bij dan ben ik bijna 2 maanden thuis geweest.
dan moet ik straks toch wel weer genoeg op opgebeurd zijn om weer te gaan werken?

voor mijn dochter gaan ook de laatste 2 weken van de vakantie in.
vanaf 20 augustus gaat de nieuwe opleiding van start.
ze heeft er veel zin in, meer als toen ze met de vorige opleiding begon.
inmiddels heeft ze ook al een stage plek geregeld bij een dierenasiel/pension. 
en dat is de zelfde plek waar ze haar hondje Beertje vandaan heeft.
dat maakt deze plek nog extra bijzonder en leuk.
de gezondheid bij haar lijkt redelijk mee te werken, er zijn wel een paar kleine dingen maar die hoeven niet gelijk een belemmering te zijn. dingen die ze heeft overgehouden aan de val van haar paard en waar ze mee moet leren om gaan.
verder is er genoeg waar ze zich mee bezig moet gaan houden. zij wordt 18 jaar in december en dan gaan er toch heel veel dingen voor haar veranderen.
maar ze is een slimme meid en heeft alles al uitgewerkt en weet de weg om die dingen te regelen.

en dan denk ik dat we wel weer even bij zijn met de zaken hoe het nu is.
we gaan ons voorbereiden op de vakantie.
en ik persoonlijk vindt dat we die dit jaar echt wel dik hebben verdiend met alles wat er is gebeurd.

tot het volgende blog ....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#79

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...