woensdag 28 augustus 2019

#postcrossing#166

het is het midden van de week, woensdag en dan is het tijd voor 📫postcrossing.
de vakantie 2019 zit er op! vorige week was er al een postcrossing online met twee kaarten die erop waren gegaan.
deze week zitten we weer terug op het oude ritme van een kaart per week.
dat gaan we even zo houden tot aan de kerst, en dat duurt nog bijna 4 maanden.

mocht je nog inspiratie nodig hebben om ergens over te schrijven, wat dacht je dan van:
welke boek ben je aan het lezen?
in mijn geval is dat deel 3 uit de zwanenoorlog serie, dit is al een oudere reeks boeken die ik op een boekenmarkt vond.
even een korte uitleg geven is wat lastig, het is een vrij ingewikkeld verhaal. niet echt een geschikt voorbeeld als inspiratie voor op een kaart. 😊
maar misschien heb jij wel een iets beter voorbeeld om te beschrijven op je kaart.
gaan we door met waar het hier om draait: post sturen en ontvangen!

deze week kreeg ik de berichten binnen dat er een paar kaarten waren aan gekomen.
om te beginnen een van de kaarten van vorige week.
in postcrossing 165 ging er een kaart naar Duitsland en deze is na 2 dagen gereisd te hebben over 186 km aangekomen op zijn bestemming.
dat geld ook voor een kaart uit postcrossing 159, een naar Rusland. deze kaart is na 58 dagen gereisd te hebben over 7950 km ook op zijn bestemming aan gekomen.
op de valreep zou ik bijna zeggen, nog 2 dagen langer onderweg geweest te zijn en de kaart had de status expired gekregen.

en dan heb ik deze week er weer een kaart op uit gestuurd.
we zitten weer op de normale wijze van één kaart per week.
en deze week heb ik deze kaart op de brievenbus gebracht.
dit kaartje gaat naar Spanje.
dit kaartje gaat een afstand van 1147 km afleggen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
en hoewel de ontvanger iets heeft met vuurtorens kon ik helaas daar even niet in voldoen.
dus heb ik gekozen voor iets anders wat je hier in Nederland ook veel kan vinden: windmolens!
de Zaanse streek is zeker een mooi voorbeeld van een plek waar veel windmolens staan.
hier op het dorp hebben we ook een windmolen maar die draait alleen nog maar met speciale evenementen en voor de show. hij is niet meer in dienst als molen om graan tot meel te verwerken.

en zo zijn we eigenlijk alweer aan het einde van postcrossing gekomen.
het is niet erg vol, maar ik heb ook niet veel meer om te vermelden.
en om je nu al vol te gaan spammen met de plannen voor de kerstvakantie is nog wat vroeg. daar ben ik ook nog niet mee bezig geweest.
rest mij nog om jullie te bedanken voor jullie aandacht deze week en graag tot volgende week ...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#79

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...