woensdag 21 augustus 2019

#postcrossing#165

hallo,
het is woensdag 21 augustus, de vakantie zit er zo goed als op.
gisteren en morgen is er verder even om persoonlijke reden even geen blog.
maar vrijdag komt er weer een blog online. dan vertel ik je iets meer over mijn vakantie.
en natuurlijk vandaag ... 📫postcrossing!

voor de vakantie had ik, de twee die ik toen verstuurde mee gerekend, 5 kaart die onder weg waren.
in postcrossing, 163, een naar de USA. deze kaart is inmiddels ook aangekomen.
de kaart heeft een afstand van 7847 km gereisd in 16 dagen voor de ontvangster hem had.
in postcrossing 164 ging twee kaarten er op uit. een naar Duitsland.
de kaart die naar Duitsland ging heeft de reis van 639 km in 4 dagen afgelegd voor de de ontvanger hem had.
in postcrossing 158, ging een kaart naar China. deze staat inmiddels op expired. er is nog een jaar tijd om de kaart als nog te registreren als ontvangen, we houden dus hoop.
dat betekend dat er nog twee van de vijf onderweg zijn.
uit postcrossing 159, een naar Rusland, en uit postcrossing 164, een naar Letland.
dus we houden nog even geduld en hopen dat ze hun bestemming gaan bereiken.

en mijn brievenbus bleef gelukkig niet stil tijdens de vakantie.
er kwamen ook een kaart op mijn deurmat vallen. deze kaart komt uit Rusland en heeft een afstand van 3710 km gereisd in 29 dagen voor dat ik hem had.
een lekker vrolijk kaartje waar je al een glimlach van krijgt nog voor dat je heb gelezen waar het vandaan komt.
de naam klonk ergens bekend en ik ben eens gaan zoeken.
in 2013 viel er een meteoor in dit stadje, ruim 1600 mensen raakten hierbij gewond en veel huizen en gebouwen liepen lichte schade op.
ik weet nog dat het tv kwam dat dit was gebeurd.
op de kaart is er verder niks van terug te lezen, alleen vrolijke teksten en de beste wensen voor een fijne zomer.


en dan kreeg ik ook deze nog binnen.
dit ... tja een kaart kan je het niet noemen want het ging om de verpakking van een tas die de afzendster had gekocht.
zij recyclet en dat is mooi maar deze manier van hoe ze het heeft verstuurd slaat de plank wat postcrossing en kaarten betreft een beetje mis.
de bedoeling was goed maar de kaart is vrij groot en wat afwerking niet heel netjes.
letterlijk de achter kant vol geschreven, postzegel er op, adres erbij  en op sturen maar.
de kaart komt uit Indonesië en heeft een afstand van 11.452 km afgelegd in 33 dagen.
sorry als dit ondankbaar over komt, maar ik heb de kaart verder wel gewoon in de map gedaan bij de andere kaarten.


we gaan er verder niet te lang bij stil staan, de bedoeling was goed, dat zeer zeker.
deze week gaan er dus wederom 2 kaarten uit, dit in verband met de vakantie die ik heb gehad.
en we beginnen met deze, en dit kaartje gaat naar China.
de kaart gaat een afstand van 8763 km afleggen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
de ontvanger had een wenslijstje van kaarten die hij, ja, de ontvanger is een man, iets van paarden, treinen of landschap.
nou is Amsterdam misschien niet echt een landschap maar meer een onderdeel van een landschap.
op deze kaart is de Westertoren te zien, een bekende toren die je in Amsterdam kan zien.
ik ken er voor de verhalen van via mijn schoonvader, deze kwam uit Amsterdam en was dus wel bekend met deze toren.
ik hoop dat deze kaart leuk gevonden word, al is het alleen al om de vorm van een Amsterdams huis.


zo als ik al zei, we zitten na de vakantie dus er gaat nog een tweede kaart uit.
en dat is deze en die gaat naar Duitsland. 
de kaart zal een afstand van 186 km afleggen. niet zo heel ver dus.
deze postcrosser heeft zijn profiel gemaakt van uit het oogpunt van zijn kat en wat stuur je dan een kat? kaart met katten!
deze had ik ooit gevonden en was er meteen dol op, zo schattig deze kleine katjes.
en laten we niet vergeten dat ik zelf ook 4 katten heb rond lopen, dus ja, ik ben ook zeker een kattenliefhebber.
ik denk dan ook wel dat deze kaart in de smaak gaat vallen.

en zo zijn we weer een beetje bijgewerkt wat de informatie rond postcrossing betreft.
het is deze keer mee gevallen wat de kaarten de ik kreeg. geen 8 kaarten net als vorig jaar op 2 weken tijd.
de vakantie zit er op! nog een paar geplande bezigheden deze week en dan is het volgende week weer volle bak wat het weblog betreft.
we gaan er weer tegenaan tot aan de kerst. maar we hebben nog ruim 4 maanden te gaan.
iedereen weer bedankt voor de aandacht en graag tot volgende week ....













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#79

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...