woensdag 27 april 2022

postcrossing#296

hoi, hoi en welkom bij een nieuwe postcrossing!
en terwijl dit blog online komt is het hier bij mij voor op straat een behoorlijk drukt aan het worden.  
Nederland viert vandaag Koningsdag, de dag dat onze Koning Willem Alexander zijn verjaardag met het volk viert. 
hier bij mij aan de voorkant zit het verreningingsgebouw en daar zijn de kinderen aan het verzamelen omstraks met de fanfare een optocht door het dorp te maken. 
daarna is er een vossenjacht voor de kinderen en vanmiddag is er een mini vrijmarkt en nog wat andere activiteiten om te doen. de vrijmarkt zal ik denk ik nog wel bezoeken maar de rest hoeft voor mij niet. 
het was twee jaar stil omdat door de coronamaatregels Koningsdag niet geviert kon worden maar we mogen weer en in heel Nederland barst het dan ook van de feestelijkheden. 

gaan we door met postcrossing, en ik kan er deze week niet veel meer van maken dat wat het nu is. 
ik heb deze week geen post ontvangen van postcrossing en er is één kaart nog onderweg.
dat is de kaart van vorige week, postcrossing 295, een kaartje naar Hong Kong. deze kaart is nu 8 dagen onderweg. 

gaan we gelijk door met de kaart die ik er deze week opuit heb gestuurd, en dat is deze kaart geworden. 
deze kaart is onderweg naar Rusland en zal een reisje gaan maken van 3390 km voor het op zijn bestemming is. 
de woonplaats van de ontvangster is zelf niet bekend voor alle Russen, hoewel er iets meer dan een miljoen mensen wonen. 
als twintig jarige is ze naar deze plek vertrokken en woon hier nog steeds, nu samen met haar man en drie kinderen. 
ze houdt van lezen, haar favoriete boek is "Time and again" van Jack Finney.
ik ken het verder niet maar ik ga er zeker even naar opzoek om te kijken of ik het in een Nederlandse vertaling kan vinden en of het mij ook aanspreekt om te lezen. 
de positieviteit straalt er van af bij deze persoon, en met een lijfspreuk als 'ja, dat kan ik' vond ik deze kaart zeker bij de persoon passen. 
we gaan het dus afwachten hoe de reactie zal zijn op deze kaart. 

en zo komen weer weer bijna aan het einde van deze postcrossing. 
komende week duik ik weer even bij PostNL op de site op postzegels te laten drukken. 
ik heb nog geen idee wat ik er dit keer op laat zetten, maar het gaat helemaal goed komen. 
verder ben ik even aan het kijken om zelf mijn kaartontwerpen te gaan afdrukken en te versturen. als dit een beetje wil lukken kan ik misschien zelf kaarten maken met foto's vanuit mijn huidige woonplaats. op die manier kan ik dan toch een beetje laten zien hoe de omgeving hier is. 
zelf drukken voor klein gebruik is nog doenbaar maar als we (mijn dochter en ik) de boel groter gaan opzetten voor een eigen website met ansichtkaarten dan gaan we over op een drukkerij voor de kaarten. 
de webshop is nog een plan op papier, toekomstdroom voor als we eenmaal verhuisd zijn. 
dan rest mij nu alleen nog om jullie weer te bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Scooziemouse GameTalk #4

Verwacht geen high tech gaming van mij, maar er zijn genoeg leuke spelletjes die erg leuk zijn om te spelen.  Sommig via een computer en and...