donderdag 21 april 2022

kattenstreken #58

nu er nog 3 zijn is er nog genoeg om met jullie te delen.
ze blijven hun lieve momenten houden maar soms hebben ze ook nog steeds van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd en de dingen die ze deden bleven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig heb ik dit gedeeld met jullie en dat blijven we doen, alleen nu van de 3 overgebleven katten.
dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

en laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes! 


ik wil aandacht!
tja, dat het een apart stel is hier in huis dat is misschien wel duidelijk.
ze hebben hun eigen regels en proberen die zeker aan je op te dringen. 
zo ook Frodo die je heel intens kan zitten aanstaren om aandacht te krijgen. 
de linker foto is van hoe ik het zie naast mij en de andere foto heeft mijn dochter gemaakt van af de andere kant van de tafel, hoe zij het dus ziet. 
dit is van ongeveer een week geleden toen ik zat te werken aan dingen voor het weblog. 
hij sprong naast mj op de stoel en begin mij dus op deze manier aan te kijken. 
zelfs na een aai over zijn kop bleef hij zo zitten en mij aankijken.
op een bepaald moment was het ook niet leuk meer en heb ik hem van de stoel af geduwd. 
hij sprong toen wel gelijk terug op de stoel maar draaide zich weg en ging liggen slapen. 
soms vraag ik mij echt af wat het is dat ze soms zulke vreemde dingen doen. 
zou het het voedsel zijn? is gewoon het kattenvoer van de Lidl.

dat kan ik ook! 
dit is ook van vorige week en ik schrok mij suf van Raya.
kijk dat Frodo op de kastjes gaat liggen dat wist ik en vind ik ook geen probleem.
maar dat Raya dat nu ook doet is eigenlijk niet de bedoeling. dat plekje is eigenlijk bedoelt als plekje voor Frodo. 
ik kwam de keuken in en op eens hengelt er een poot naar mij hoofd en ook de blik die ze geeft terwijl ze dat deed.
als of ze wil zeggen: 'kijken eens waar ik zit'. 
Frodo zat het vanaf de keukentafel eens te bekijken maar leek er niet echt van onder de indruk te zijn. 
ik heb het maar genegeerd en heb haar laten zitten zonder verder een poging te doen om haar er van af te krijgen. 
inmiddels is het al niet meer leuk en gaat ze niet meer op de keukenkastjes zitten. 
deze fase hebben we dus ook weer achter de rug. het zijn hier ook net een stel kleuters af en toe. 

lente
en met de lente die inmiddels aardig op gang begint te komen is het in mijn voortuin weer een feest voor de vogels. 
laat ik er dit zeggen: mijn voortuin is een rampgebied. ik kan het onderhoud van de tuin niet echt meer doen zo als het zou horen. ik heb een soort van mini jungle in de voortuin van vaste planten en onkruid. de volgels vinden dit niet erg en er zitten er dan altijd ook best veel in de tuin. 
de katten hier vindt dat ook weer geweldig en zitten dan naar buiten te staren hoe de vogels door de tuin heen springen. 
soms kan Nala zitten mekkeren, Frodo zit gewoon en neemt het eens rustig op. verder doet hij nooit zo veel.
Raya kan het helemaal niks schelen en kijkt er niet naar om. 
Nala is het fanatiekst, die kan liggen op de bank, een vogel horen en met een snel sprong zit ze al op de vensterbank om te zien wat er in de voortuin zit. 
hij zou best zo een vogeltje willen vangen maar helelaas voor hem, er zit nog glas tussen. 

en dat was kattenstreken voor deze maand alweer.
namens de kattenclan een high poot en graag tot het volgende blog ... 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Scooziemouse GameTalk #4

Verwacht geen high tech gaming van mij, maar er zijn genoeg leuke spelletjes die erg leuk zijn om te spelen.  Sommig via een computer en and...