donderdag 28 juni 2018

stand van zaken: week 26

we zitten deze week op de helft van 2018, nee, ik ga nog niet aftellen naar de kerst.
daar is het echt nog veel te vroeg voor.
hier in Nederland zijn alle feestdagen tot aan die kerst wel op.
maar met een wereld vol verschillende culturen zijn er vast ergens op deze wereld nog wel een paar feestdagen te gaan.

diploma uitreiking
het is misschien geen echte feestdag die telt voor iedereen maar volgende week hebben wij wel een klein beetje een feestdag.
dan is de diploma uitreiking van mijn dochter, het is dan echt het einde van vier jaar vmbo.
in 2 uur tijd krijgt de hele klas hun geschiedenis op de school in beeld nog te zien waarna ze hun diploma krijgen en een streep trekken onder die jaren.
op naar een nieuwe hoofdstuk in hun leven!
een paar vrienden van ons gaan mee hier naar toe en daarna sluiten we deze dag af met een etentje bij ons favoriete sushi restaurant. we maken er dus echt een feestelijke dag van.

ramp auto
in tussen had ik dus me autootje weer terug ( zie blog vrijdag 22 juni) maar deze is nog steeds een ramp om mee te rijden.
dit keer is het gas geven een probleem. het kost echt veel moeiten om gas te geven en weg te rijden en je hoort dat ding toeren maken. hij lijkt wel te willen maar niet te kunnen.
ook het gaspedaal lijkt korte te zitten, je voelt tijdens het rijden dat hij meer wil hebben/geven en dat gaat niet op dat het pedaal al letterlijk op de bodem zit gedrukt.
en je voelt hem al aan komen .... de auto staat weer in de garage!
na alles wat er nu aan gedaan is en de kosten die ik heb gemaakt wil ik gewoon dat dat ding weer goed rijd.
in het begin dacht ik dat het de nieuwigheid van alle nieuwe onderdelen was maar het bleef maar en nu blijkt dat het niks met die onderdelen heeft te maken.
ik zelf denk dat alles nog afgesteld staat op de oude zooi die nu is vervangen en dat het gas-systeem opnieuw moeten worden aangepast op het nieuwe of ze hebben iets verkeerd aangesloten ofzo?
ik heb er geen verstand van maar voel wel heel goed tijdens het rijden dat het niet goed is.
mijn autootje is een echte ramp auto, anders kan ik het gewoon niet noemen.
gisteren kreeg ik het telefoontje dat ik hem vandaag kon ophalen en er zouden uitgelegd wat er nou weer aan was. laat me raden: hij is oud en op?

Cottonshall
eind 2015 begon ik met de online verhalen van Cottonshall.
langzaam aan is er in twee jaar tijd een dorp ontstaan in mijn hoofd wat ik met jullie deelde.
iedere keer kwamen er inwoners bij en ik vond het leuk om te doen.
waarom dan dit jaar nog geen verhalen? ik heb er de tijd nog niet voor gehad om eerlijk te zijn.
genoeg ideeën maar geen tijd.
ik zie 2018 dus nu even als een pauze en hoop nu het wat rustiger wordt wat school van mijn dochter betreft nu de examens achter de rug zijn, me planning wat werken betreft een balans te vinden om met het schrijven door te gaan.
en misschien is het ook wel goed voor de spanning dat er even geen verhalen zijn, want hoe gaat het allemaal verder?
heb een beetje geduld. nieuwe verhalen komen er wel weer.

vakantie
de vakantie komt er ook weer aan en ook ik ben er even niet met het weblog van wegen mijn vakantie.
het weblog is even met vakantie van 27 augustus tot 9 september 2018.
dit jaar een late vakantie, dit komt zo even beter uit met wat planningen die er staan.
dit jaar vakantie thuis met gasten die vakantie houden bij mij.
en ook mede door dat de nieuwe school van mijn dochter al start voor haar op 29 augustus.
niet echt school maar meer kennismaking en rooster ophalen enzo.
een introductie dag noemen ze dat, vanaf 3 september gaan ze echt aan de slag.


na de vakantie gaat het weblog weer gewoon door zo alles je het kent.
kattenstreken krijgt dan een nieuw logo en dat geld ook voor #TBM ... de oude doos.
spelletje spelen is gestopt en daar komt een nieuwe onderdeel voor terug, nog steeds met bol.com als partner in dat onderdeel.
hier volgt nog meer informatie over in een blog voor de vakantie.

we zijn weer up-to-date.
ga jij nog op vakantie? fijne vakantie dan, ik heb over twee maanden mijn vakantie pas.

tot het volgende blog ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...