dinsdag 19 juni 2018

mode flaters #3

ik heb het al vaker gezegd: ik ben geen mode-pop, ik trek aan wat ik leuk vind en wat ik prettig vind om te dragen maar soms kom je dingen tegen die voor mij maar één reactie oproepen: no way!
ik vond weer een paar van die outfits en andere dingen die mensen schijnen te dragen of gebruiken. waarbij je je afvraagt of er mensen serieus zichzelf het willen aan doen om dat te dragen, ik zou er namelijk voor passen. en jij?


het eerst wat bij mij op kwam toen ik dit zag was : de zus van de Grinch of zo? wie kent niet de kerstfilm met Jimmy Carrey als dat groene wezen, Grinch die een bloedhekel had aan kerst?
toen ik deze foto zag moest ik gelijk denken aan hem. het kan aan mij persoonlijk liggen maar het lijkt net een harige groene jurk, kortom de Grinch!
smaken verschillen maar ik heb bij deze besloten dat groen niet mij kleur is om te dragen.



oké, je hebt mensen met een schoenen tic, die hebben een verzameling schoenen, nou dat heb ik met tassen.
de schade valt nog mee, het pas allemaal nog in een kast maar ik ben gek op tassen.
behalve deze, nee, die zou ik echt niet willen kopen laat staan cadeau krijgen!
het mag best een beetje apart zijn maar zo een koeien uier als tas .... nee, dank je.


ik krijg hierbij het idee dat iemand een broek nodig had en daarom het tafelkleed maar heeft gepakt als de stof voor dit ontwerp.
en dat klopt ook wel, tenminste ... het idee van het patroon is inderdaad afgeleid van een tafelkleed.
ach, in de film "the sound of music" maakte Maria kleding van gordijnen dus waarom zouden we niet het zelfde doen met ons tafelkleed.
waar dit me ook sterk aan doet denken is de schort die mijn oma vroeger altijd droeg.



oké, dit is misschien niet gelijk een mode flater maar ik heb er wel sterk me twijfels bij of die dingen nou echt zo prettig zijn om te dragen?
het is zo te zien ook niet handig om er mee boodschappen te gaan doen, dat is wel duidelijk te zien op deze foto.
hoe hoog zouden die haken en zolen zijn?
van die pumps met hoge haken kunnen best mooi zijn maar dit is mij iets te overdreven.




deze wilde ik jullie niet onthouden.
haute couture van de de catwalk maar of het ook echt realistische draagbare mode is?
een ding is misschien weer wel handig: als je slaap heb, heb je je bed zo ongeveer gelijk bij de hand.


tot het volgende blog ....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...