woensdag 24 januari 2018

#postcrossing#90

hoi hoi,
hier weer een nieuwe postcrossing.
en deze week neem ik met jullie even mee naar de poll door die postcrossing is gehouden.

we hebben in 2017 heel wat kaarten verstuurd.
5.425.005 ontvangen briefkaarten.

bijna 5,5 miljoen postkaarten gingen de wereld over.
al die kaarten hebben dan toch ook wel een groot aantal km afgelegd?

27.380.992,088 km (of of 17.013.759.698 mijl) van de totale afgelegde afstand.
wow! ik ben blij dat ik die afstand niet heb hoeven lopen!

er is ook een lijstje met de landen waaruit de kaarten zijn verzonden.
dit is de top 3:
1. Duitsland   916.800
2. Rusland     776.853
3. USA           606.439

Nederland staat op de 4de plek met 307.189 kaarten.
hier onder vind je de link naar het blog, zo dat je zelf de rest er van kan door lezen.

https://www.postcrossing.com/blog/2018/01/19/postcrossing-in-numbers-2017-stats

postcrossing telt 714.036 leden op dit moment.
dus we hebben het niet slecht gedaan in 2017 met kaartjes versturen.

gaan we door met de orde van de week.
deze week was het rustig, ik heb niks ontvangen.
mijn teller staat op 90 ontvangen kaarten en 89 kaarten verstuurt, de twee die nog onderweg zijn ( en niet mee geteld) zijn uit postcrossing 88 een naar China en uit postcrossing 89 een naar Rusland.

deze week ging er bij mij weer een kaartje uit.
nog even in het kort: dinsdag maak ik dit blog op en wordt de kaart op de brievenbus gegooid. op woensdag komt het blog online.
dit is de kaart van deze week.
deze kaart gaat naar de USA en zal 6204 km gaan afleggen voor hij ergens in de brievenbus glijdt.
deze persoon is dol op films, en een van haar vragen waar je over kan schrijven is films.
dus heb ik kort uit gelegt dat me dochter en ik volgende week gaan uit eten en daarna naar de film: jumanji, met Dwayne Johnson.
te schrijf ruimte is altijd wel beperkt op een kaart want ik had graag nog antwoord willen schrijven op de vraag welke fims me favorieten zijn: Star Wars, Lord of the rings, the hobbit, Pirates of the caribbean en Harry Potter blijven dan toch wel me top lijstje. maar helaas niet genoeg ruimte voor. 
dus mocht je dit blog lezen van mij, dit is het antwoord op die vraag.


en dan heb ik niet stil gezeten,naast me werk heb ik ergens nog even 4 logo's gemaakt die om beurt de afsluiter gaan worden van het blog.
niet elke week een andere net als vorig jaar, door me werk( waar ik het erg naar me zin bij heb) heeft mijn tijd moet herindelen in de dingen die ik doe,
naast dit blog en me werk heb ik ook me huishouden wat gedaan moet worden en omdat ik niet al mijn tijd achter de laptop wil door brengen heb ik dus nu 4 logo's gemaakt die afwissend worden geplaatst.
zo heb ik voor mij gevoel toch een leuke afsluiter met happy postcrossing.
voor deze week wil ik jullie weer bedanken voor de aandacht, tot de volgende week ...









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...