zondag 24 september 2017

stoppen met roken #3

poging nummer "ik ben de tel kwijt" ... nee, echt ik weet niet hoe vaak ik nou al geprobeerd heb om te stoppen maar nu moet ik echt gaan door zetten.
na 31 jaar roken en de ervaring van me vader en zijn ziekte, sarcoom waar hij in 2013 aan is overleden, gaan we eens flink oorden stellen aan mezelf.
met een app op de telefoon die dingen voor me bij houdt ben ik aan de slag gegaan.
naast het stoppen met roken heb ik ook het voornemen om, iedere dag, als het niet regent, te gaan lopen.
ik ben nu 44 jaar en het word tijd om eens wat slechte gewoonten over boord te gooien.


oké, ik beken! ik heb een sigaretje gerookt en het smaakte me totaal niet.
het werd me aangeboden en ik had eerst zo iets van nee, dank je, maar was toch wel benieuwd hoe de smaak me zou bevallen.
nou dus niet, het viel mer erg tegen, me flesje met water was snel leeg om de smaak weg te spoelen.

daarmee komt de teller dus niet op 204 sigaretten gerookt maar één minder (203) omdat ik er wel een heb gerookt.
me besparing loopt al flink op en ik heb nu besloten wat ik per maand van dit geld opzij ga sparen voor andere dingen. (sommige dingen zij te persoonlijk en deel ik even niet met jullie)
alles bij elkaar valt het me nog mee, wel had ik deze week een moment dat ik de behoeft voelde om toch maar, ondanks de vieze smaak, een sigaret te roken. ik had gewoon een rot moment met droevig nieuws.
maar ik ben niet naar de supermarkt gegaan om sigaretten te kopen, en nee, ik ben ook niet aan de drank gegaan!

er zijn dus ook weer een paar mijlpalen toegevoegd.
op dat ene sigaretje na dan toch iets meer dan twee weken niet gerookt. dat is dus minder papier wat is verspild. en ik heb er een leuk spaarbedrag aan over.
of me stem er nu werkelijk zo beter op is geworden om te gaan zingen? .... nee, ben bang van niet, maar daar spelen weer andere factoren in mee.
me reuk en smaak is inderdaad wel verbeterd, voedsel heeft meer smaak naar mijn idee.
me ademhaling en conditie zou nu ook beter gaan worden maar daar merk ik nog weinig van.
het gaan lopen is ook niet helemaal geworden wat ik wilde, had weer genoeg wat er tussen kwam en als het regent ga ik ik niet lopen.

deze week deel ik nog met jullie hoe het gaat maar de tijd wordt langer en dan valt er niet iedere week nog wat te melden, dus ga ik dit verder onder brengen in "stand van zaken".
dit verschijnt regelmatig online dus ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat.
via instagram of twitter kun je iedere week wel zo een plaatsje vinden als hier boven waarin je kan zien hoeveel dagen ik gestopt ben, niet gerookte sigaretten enzo.
maar ik kan er ook bepaalde mijlpalen delen met jullie.
ik doe me best maar er zullen heus nog wel wat momenten komen dat ik streng moet zijn voor mezelf en toch moet volhouden.


tot het volgende blog .... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...