roadster is een benaming voor een type auto met maar twee zitplaatsen.
het dak afneembaar en van oorsprong waren er geen zij ramen. een cabriolet heeft daar in tegen wel vaste ramen.
de voorruit van een roadster is doorgaans op de carrosserie vast gemaakt in plaats van erin geintergeed.
ik geef eerlijk doe dat ik de informatie heb opgezocht, ik ben het type vrouw wat weinig verstand heeft van auto's. heb ik al vaker gezegd.
ik weet hoe ik start en moet rijden maar verder ... ik denk dat ik nog geen band kan verwisselen.
als ik een geluid hoor wat ik niet vertrouw dan meld ik me bij de garage en laat ik het na kijken. prima mensen die me daar helpen.
sinds MG in handen van het Chinese SAIC Motors is, hebben is er op het vasteland van Europa weinig meer van vernomen. in andere delen van de wereld bestaat het merk nog wel, maar voert het uitsluitend brave hatchbacks en cross-overs. de terugkeer van een meer MG-achtige tweezits roadster lijkt echter niet onwaarschijnlijk.
tijdens een gesprek met journalisten van het Australische Motoring liet de baas van MG Motors Australia, Zhu Chao, zich ontvallen dat een nieuwe roadster zeker overwogen wordt.
in de praktijk betekent dat dat een roadster in de geest van de MGA, MGB en meer recent de MG (T)F zeker overwogen wordt. een achterwielaangedreven roadster is echter lastig realiseerbaar, omdat MG een daarvoor geschikt platform op dit moment niet in huis heeft.
in het verleden zijn er ook voorwielaangedreven roadsters geweest, denk aan de Fiat Barchetta en Audi TT maar toch maakt achterwielaandrijving een belangrijk onderdeel uit van het klassieke roadster-concept.
bij de F en TF besloot MG zelfs de motor midscheeps achter de voorstoelen te plaatsen maar traditioneel kreeg de krachtbron bij de Britten gewoon voorin een plek.
de herboren MG is een merk dat op heel andere vlakken kopers probeert te winnen.
met de compacte MG 3, iets grotere MG5 en twee cross-overs in de vorm van de GS en de ZS heeft het in onder meer China, het Verenigd Koninkrijk en Australiƫ een reeks keurige, maar weinig tot de verbeelding sprekende modellen in de showroom staan.
wel werd de TF aanvankelijk nog door geproduceerd, maar in 2011 trok het toenmalige moederbedrijf Nanjing Automobile de stekker uit de productielijn. de vraag naar de roadster die uit 1995 stamt, was helemaal opgedroogd.
maar het lijkt erop dat het weer een type wagen word waar naar gevraagd word of ze zien weer mogelijkheden om de roadster op de markt te gaan brengen.
voor de liefhebber van deze auto's zal het een warm welkom zijn.
leuke auto om tijdens de warme zomersdagen een rondje in te toeren. hoewel ik me afvraag of Nederland het juiste land is voor dit soort auto's? ons weer klimaat is nou niet bepaald zon overgoten.
(bron: autoweek.nl)
tot het volgende blog .....
Geen opmerkingen:
Een reactie posten