donderdag 18 januari 2024

kattenstreken #75

Welkom bij kattenstreken!
Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grappig, maar soms ook gewoon een leuk moment om op de foto te zetten.
Frodo, Nala en Raya, alle drie een eigen persoonlijkheid en die botst soms met elkaar.
Je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd, en het lijkt ze niks te kunnen schelen.
Frodo is de oudste van de 3, een kater van 9 jaar. Nala is ook een kater, ze zeiden dat het een zij was, maar later bleek het een hij te zijn en inmiddels is hij 7 jaar oud.
Raya is enigste vrouw, maar een echt bitch die haar mannetje wel staat. Ze is 5 jaar. 
We beginnen wel te merken dat ze ouder worden. De dolle buien zijn er nog wel, maar minder. 
Ondanks dat ze een stel monsters kunnen zijn, hou ik zielsveel van hun. 
Dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

En laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes!

Verhuizing
Nou, we zijn verhuisd! De hele clan is mee en het viel allemaal reuze mee.
Minder was misschien dat ze op de verhuisdag ruim 8 uur in hun reismand hebben moeten doorbrengen. 
Dat kon helaas ook niet anders, het was eerst spullen inladen in de verhuiswagen, dan de reis van Zeeland naar Drenthe in de auto van een vriendin.
Dat viel op zich mee, Nala en Frodo in hun mandjes op de achterbank, samen met mijn dochter en haar hond en ik voorin met Raya in de mand op schoot.
Zolang ik een paar vingers door de deur hield was het prima bij haar, af en toe mijn vingers likken.
Toen we aankwamen bij ons nieuwe appartement hebben we ze boven gezet in de woonkamer, dan konden ze zien wat we deden. Eruit mochten ze nog niet want er moest nog uitgeladen worden. 
Uiteindelijk was het rond 6 uur dat we alles boven hadden, de voordeur dicht kon en de mandjes open konden. 
Frodo was er gelijk uit en leek het allemaal prima te vinden, hij ging gelijk een rondje doen. 
Nala weigerde eruit te komen, dus die heb ik wat aan de kant gezet en de deur open van zijn mand. Na een tijdje kwam hij er wel uit maar liet zich pas echt zien nadat mijn verhuis hulpjes allemaal weg waren. 
Raya schoot uit de mand en we waren haar ook gelijk kwijt. Geen idee waar die zich verstopt had maar ook zij liet zich weer zien toen de verhuis hulpjes weg waren. 
We hebben die nacht in de woonkamer geslapen en de hele clan lag bij ons, inclusief de hond van mijn dochter. 
Het was dus zeker gezellig en we hebben heel veel geknuffeld met de beestjes. Dat hadden ze naar zo een verhuisdag zeker wel even verdiend. 

Naar buiten …
Er is hier de mogelijkheid voor de clan om naar buiten te gaan. 
In de balkondeur zit een kattenluik maar die lijken ze niet te snappen wat de bedoeling ervan is. 
Ik heb ze er al doorheen geduwd en ik tik regelmatig tegen het luik maar er gebeurt weinig.
Nala komt wel van buiten naar binnen maar terug naar buiten weer niet. 
Raya moet helemaal niks van het luik of buiten hebben en blijft voor het raam zitten. 
Frodo wil best naar buiten en zit ook graag buiten, maar terug naar binnen kost wat moeite en zeker niet naar binnen of naar buiten door het luik. 
Gewoon de deur een stukje open lijkt nog het beste te werken. 
Ik denk er over om de deur te vervangen en dan maar geen kattenluik. Ze gebruiken het niet echt en dat luik is nog een flink tochtgat ook. 
Er komt best veel kou door zo'n luik en met de huidige kosten van ons gas stook ik graag zuinig. Dus dat is nog even kijken hoe we dat netjes gaan oplossen. 

Verhuisdozen
We zitten nu iets meer dan een maand hier. We hebben inmiddels al een nieuwe bank en nog wat nieuwe meubels, maar er zijn nog genoeg andere dingen die we moeten kopen.
Dus er staan nog wat verhuisdozen die we niet kunnen uitpakken omdat ik daar nog geen kast voor heb. 
Voor de katten is het heerlijk om via die dozen bij het hoge raam te komen en zo naar buiten te kijken of zoals op de foto lekker op de dozen gaan liggen slapen. 
Ik heb intussen al wat dozen uitgepakt en merkte dat de sprong voor Nala naar het raam erg lastig is.
Hij lijkt steeds meer moeite te krijgen met springen, dus ik wil gaan kijken voor een krabpaal met etages zodat hij misschien op die manier op de vensterbank kan en zo lekker maar buiten kan gluren. 

De hoge vensterbank
Ook Frodo zit graag op de hoge vensterbank.
Vanaf alle kanten is er genoeg te zien, maar dit raam is een plek waar ze allemaal regelmatig zitten.
Vanuit dit raam kijk je uit op de voorkant van het appartementencomplex. Je kijkt hier uit op een groot parkeerterrein met daar nog meer gebouwen van appartementen, de snackbar, fietsenzaak en een supermarkt. 
En die supermarkt geeft genoeg bekijks voor de katten van de bezoekers die er naar toe gaan. 
Ook de hond kijkt daar graag even op uit. Nee, die laten we niet alleen daar zitten, er staat altijd iemand bij. 

Frodo lijkt hier zijn plekje wel te hebben gevonden.
Na de verhuizing was hij de eerste die uit de kattenmand kwam en ook redelijk snel alles als oké beschouwde. 
Nala en Raya hadden echt hun tijd wel nodig, maar inmiddels is het allemaal weer oké. 
Frodo slaapt vaak samen met de hond op de slaapkamer van mijn dochter en Nala en Raya bij mij op de slaapkamer. 
Het enige wat ze nu nog even moeten leren is met hun nagels uit de nieuwe bank te blijven!

Dan wilde ik toch nog even deze foto met jullie delen.
Onze Nala was gezellig bij de kerstman gaan liggen.
Ik heb dit jaar geen grote boom opgezet, maar ben creatief geweest met mijn dozen boeken.
Een leuk kerstkleed er over heen, een mini kerstboom van mijn dochter, onze kerstman er naast en hup ... toch een beetje kerst tussen de verhuisdozen.
Nala leek het ook wel prima te vinden en ging er regelmatig bij liggen.
Nou dit was dan toch echt het einde van de eerste kattenstreken in ons nieuwe huis.

Ik kan niet wachten tot de zomer als mijn monsters lekker buiten kunnen zitten. 

Dat gaat vast leuke foto’s opleveren. 

De aankleding is nu nog wat kaal, daar moet nog wat aan gedaan worden zodat ze lekker kunnen genieten van de zon op het balkon. 

namens de clan en high poot en graag tot het volgende blog ...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#385

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Geen heel lang blog dit keer maar er was ook verder geen post deze week.  Ik kan jullie alvast ...