woensdag 24 augustus 2022

postcrossing#311

hallo en welkom bij een nieuwe postcrossng. 
ik heb voor jullie vandaag nog 3 kaarten staan die jullie te goed hadden van de ontvangen kaarten. maar daar straks meer over. 

nu eerst even wat anders want het is al een hele tijd geleden dat ik de mail kreeg dat de site van postzegerop ging stoppen. 
ik durf niet precies te zeggen wanneer dat ook alweer was maar ik heb goed nieuws: de site gaat door! 
inmiddels is de site overgenomen door Raymond en Carina en hebben ze een doorstart gemaakt met de site van postzeglerop. mogelijk werken er nog meer mensen mee, maar daar weet ik geen namen van. 
de site heeft een vernieuwing gehad maar bied je verder veel het zelf zoals eerst.
was jij al klant dan zijn jouw gegevens gewoon overgenomen en zou je met je oude inlog gegevens kunnen inloggen. 
ik had wat problemen en moest even mijn wachtwoord veranderen maar verder verliep alles goed wat betreft het zoeken, bestellen en afrekenen. 
ik had de kaarten de volgende dag al binnen. super snel dus. 
ik had voor de vakantie al deze kaarten bestelt, en dit zij die kaarten. de kaart van de old ladies met de hooiberg zat vorige week al bij de de post die verstuurd is.
voor wie postzegelerop ook volgt op sociale media of regelmatig als klant terugkerende op de site hebben ze regelmatig leuke kortingen en acties.
voor mij blijft de hoofdreden dat ik het voor postcrossing doe maar je kan er ook zeker hele leuke kaarten vinden voor een verjaardag of een andere reden dat je een kaart zou willen sturen. 
ik wens Raymond en Carina veel succes met de vernieuwde site van postzegelerop. 
kende je deze site nog niet? ga dan zelf eens een kijkje nemen op de site: 



en ik zei het al aan het begin, we hadden nog 3 kaarten om met jullie te bespreken die ik tijdens de vakantie had gekregen. 
en dit is er een van. 
de kaart komt uit Rusland en heeft een reisafstand van 2227 km in 24 dagen. 
en er staat genoeg geschreven, maar helaas kan ik het allemaal niet zo heel goed lezen omdat er een stempel van de postmaatschappij overheen staat. 
wat ik er uit heb kunnen hallen is dat dit een band is in Rusland die erg populair schijnt te zijn. ik ken ze verder niet maar misschien dat ik online iets van hun muziek kan vinden. 

deze kaart komt uit China en heeft een reisafstand van 9306 km in 93 dagen.
dat is dus ruim 3 maanden. geen idee waarom de reis van deze kaart zo lang heeft geduurd. 
verder kan ik weinig over deze kaart vertellen omdat wat er aan tekst staat in het Chinees is. 
wat ik via Google heb kunnen vinden is dat de three hills and five gardens iets te maken hebben met de Qing-dynastie.
en dat ooit de  tuinen in totaal meer dan 1.000 hectare waren. 
dit zou een van de bekendste keizerlijke tuinen zijn in China. 
er zit nog een hele geschiedenis achter deze tuinen maar dat is iets te veel om te gaan uitleggen. 


en dan de laatste van de drie die er nog stonden. 
deze kaart komt ook uit Rusland en heeft een reisafstand 2851 km in 24 dagen.
de afbeelding op deze kaart gaat over vriendschap. 
de waarde van vriendschap, de persoon of personen die er voor je zijn en waar je lief en leed mee deelt.
ik persoonlijk vind de afbeelding mooi en de boodschap komt zeker over.
ik en mijn BBF kennen elkaar al meer dan 30 jaar. wij hoeven elkaar maar aan te kijken en dan weten we al genoeg, maar we kunnen ook heel serieus met elkaar praten.
wij zijn echt vrienden voor het leven. 

en bij deze drie blijft het niet want er kwamen er nog twee binnen rollen. 
deze kaart komt uit de USA en heeft een reisafstand van 8173 km in 28 dagen.
op de foto zie je een straatbeeld van Santa Fe, New Mexico. 
ik ben ver niet echt bekend met mexico.
de afzendster schreef wel dat de boom die voor de kathedraal ziet staan vorig jaar is omgevallen. er waren gelukkig geen gewonden gevallen.
hoe en wat dat kon gebeuren stond er niet bij. 
ik denk als ik de foto zo bekijkdat het ook wel een plek is waar veel toeristen komen. 

en dit is de tweede kaart die nog was binnen gekomen.
deze kaart komt uit Brazilië en heeft een reisafstand van 9423 km in 28 dagen.
op de kaart staat een afbeelding van een beeld, Teresa Cristina delle Due Sicilie, bijgenaamd " de moeder van de Brazilianen ".
zij was de keizerin-gemalin van keizer Dom  Pedro II van Brazilië , die regeerde van 1831 tot 1889.
Teresa Cristina werd samen met de overige leden van de keizerlijke familie, in ballingschap gestuurd na een staatsgreep die in 1889 door een kliek legerofficieren was georganiseerd. het verlaten van haar geliefde land had een verwoestend effect op Teresa Cristina's geest en gezondheid. Ze was rouwend en ziek en stierf aan ademhalingsproblemen, wat leidde tot een hartstilstand, iets meer dan een maand na de ineenstorting van de monarchie.
ik heb het via Google opgezocht want ik had nog nooit van deze vrouw gehoord. maar zo merk je toch maar weer dat je door postcrossing nog eens wat kan leren van andere landen en hun geschiedenis. 

vorige week hadden we al een blog met twee kaarten die verstuurd zijn. 
een naar Rusland en een naar Duitsland, en de kaart naar Duitsland heeft zijn bestemming inmiddels bereikt na een reis van 493 km in 6 dagen. 
blijft Rusland nog over die onderweg is, maar daar gaan we wel een kaart je bij toevoegen om te versturen.

en dat is deze kaart geworden, eentje van het letter alfabet. 
we zitten bij de letter H. 
en deze is onderweg naar de USA en zal een reisje gaan maken van 5544 km voor het zijn bestemming heeft bereikt. 
de afzendster heeft al vele jare penvrienden en vind het daarnaast ook nog leuk om aan postcrossing te doen, het ontvangen van post en het versturen van post.
ze houdt van schrijven en ze denk dat het ontvangen van een ansichtkaart van iemand haar leuke nieuwe informatief opleverd, ze leert graag nieuwe dingen.
en dan zit je bij postcrossing wel goed heb ik zelf ervaren, je leert telkens wat nieuws over landen en hun culturen. 
de kaart hierboven uit Brazilië is daar een mooi voorbeeld van. 
we gaan het dus afwachten hoe dit schattige nijlpaard word ontvangen. 






en dan zijn we nu echt helemaal bij met alle post die was binnen gekomen. 
we hebben inmiddels weer een aantal kaarten onderweg en we gaan weer volverwachting afwachten wat de postbode nog meer kan komen brengen. 
deze week moeten er nog even nieuwe postzegels worden besteld, want deze zijn allemaal op. daar volgende week dus meer over. 
voor nu wil ik jullie weer bedanken voor de aandacht en graag tot het volgende blog ... 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ik lees ... Bloed & Honing

Ik lees graag, en in dit blog deel ik boeken die ik heb gelezen en graag als leestip met jullie deel. Mijn smaak in boeken is erg breed, lit...