woensdag 20 december 2017

#postcrossin#87

hoi hoi,
hier een nieuwe postcrossing en dit is de laatste van 2017!
en een erg drukke week voor mij.

om te beginnen heb ik deze morgen en morgenochtende nog een paar uurtjes werk om te doen en dan is het boodschappen doen.
vanmiddag eerst maar eens wat ik nog moet hebben voor de kerstdagen, morgen de boodschappen voor de verjaardag van me dochter en dan vrijdag bestellingen ophalen en de laatste dingen, voornamelijk verse producten om in huis te halen.
fijne hè, die kerstdagen en dan nog eentje die jarig is? phff .. druk gedoe allemaal, maar ja, ze wordt maar een keer 16 jaar.
maar genoeg over al die drukte door waar het om gaat hier in, kaartjes!
en het is deze week weer een aardig vol blog.

deze week gaan er dus 2 kaarten uit omdat we er twee weken niet zijn.
na de vakantie hebben jullie er ook weer twee te goed.
maar eerst nog even deze kaart.
deze kaart kwam vorige week bij me op de deurmat en komt uit Duitsland en heeft in 11 dagen 163 km gereisd.
Smathers Beach in Key West staat hier op afgebeeld en zo met deze koude dagen is het zeker aanlokkelijk om daar te zitten.

en zo voor het einde van het jaar kwam er nog een kaartje bij me op de deurmat.
me dochter zag hem als eerste en riep gelijk: O, deze is zo schattig!
en daar heeft ze helemaal gelijk in.
deze kaart komt uit Japan en heeft er 13 dagen over gedaan om 9384 km.
en wederom verbaas ik me dat het versturen zo snel is gegaan.
als ik een kaart die kant op stuur dan duurt het 4 tot 5 weken voor ze hem hebben en omgedraaid kan ik dus met 2 weken al een kaartje hebben. soms snap ik niks van het hele postsysteem op de wereld.

en terwijl ik vandaag (dinsdag) me blog zit te schrijven kwam de post nog langs en bracht nog een kaartje voor me mee.
deze kaart komt uit Turkije, en heeft 2553 km afgelegd in 17 dagen.
dit kaartje is met de handen beeld "medeleven" uit, iets wat we in de wereld van tegenwoordig niet veel meer tegen komen.
hoewel het al bijna 5 jaar geleden is dat me vader is overleden beschreef ze toch haar medeleven over dit verlies, erg lief.
deze studente komt naar Nederland om aan het Erasmus Universiteit te komen studeren, dus ik wens haar hel veel succes.

en dan kwam afgelopen zondag het bericht via me email dat de kaart uit postcrossing 85 naar Finland na 12 dagen en 1583 km te hebben gereisd was aangekomen.
de teller staat nu op 84 kaarten ontvangen en 86 kaarten verstuurd, waarvan er 85 zijn geregistreerd en 1 nog onderweg is.
en daar gaan we nu nog even 2 kaartje bij voegen, me laatste 2 kaarten voor postcrossing in 2017.

het is deze week dus weer eens een erg volle postcrossing met kaarten.
deze kaart gaat naar Duitsland.
de kaart zal een afstand van 326 km afleggen voor de ontvanger hem heeft.
omdat het niet zo heel ver is verwacht ik wel dat hij (ja, het is een hij) hem voor de kerst nog kan hebben.
vandaar deze kaart met een kerstgroet.


en er gaan twee kaarten uit de week.
de tweede kaart gaat naar Rusland.
en deze kaart zal een afstand van 3009 km afleggen voor de ontvangster (ja, een zij) hem heeft.
deze zal echt niet meer voor de kerst daar aankomen maar toch nog een beetje kerstsfeer op deze kaart.
we hebben dan een nieuw jaar dus de beste wensen voor 2018 kunnen dan nog worden doorgegeven.


en met deze verstuurde kaarten zijn we aan het einde van postcrossing gekomen.
de laatste van 2017, op 10 januari 2018 is de volgende postcrossing weer.
ook dan gaan er twee kaartjes uit.
morgen nog een blog en dan zit er er even op, genieten van de kerst met familie en vrienden, en nog eens een vol huis om de 16de verjaardag te vieren van me dochter.
met de jaarwiseling doen we het wat rustiger, lekker met zij twee!
rest mij nu alleen nog maar om jullie te bedanken  en wens ik jullie hele fijne feestdagen en een gezellige maar vooral veilige jaarwisseling.

tot het volgende blog, in het nieuwe jaar ...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...