woensdag 4 januari 2017

#postcrossing #39

HAPPY NEW YEAR!
2017 is een feit en we zijn al weer 4 dagen onderweg in dit nieuwe jaar.
en tevens is dit het eerste blog van het nieuwe jaar.
postcrossing gaat ook in 2017 gewoon door.
en we hebben tijdens de afwezigheid van iets meer dan een week weer wat informatie te verwerken rond dit item.

laat ik beginnen met kaarten die onderweg waren.
op 22 december 2016 kreeg ik het bericht dat de kaart uit postcrossing 32 naar Amerika was aangekomen. na 44 dagen en 7565 km was deze aangekomen bij de ontvanger.
en 2 dagen later, 24 december 2016, net voor de kerst., kreeg ik het bericht dat de kaart uit postcrossing 37 naar Japan er ook was.
Deze heeft er best snel over gedaan, in 11 dagen 9310 km te hebben gereisd was de kaart aangekomen.
de kaart uit postcrossing 33 en postcrossing 38 zijn nog onderweg of zijn nog niet geregistreerd.

dan heb ik ook nog een kaarten ontvangen.
op 22 december 2016 kwam deze kaart uit Hong Kong bi mij op de deurmat.
in 26 dagen heeft deze kaart 9364 km gereisd voor ik hem kreeg.
wat op zich al een wonder is, de postzegel die er op hoort te zitten zat er dus niet meer.
ik denk dat deze ergens onderweg is los geraakt en dus ergens tussen de post is blijven steken.
het is dus een kleine (kerst) wonder geweest dat ik de kaart heb ontvangen.

deze kaart viel op 24 december 206 op de deurmat, 1 dag voor de kerst en hoe toepasselijk kan je het hebben met een kaart.
deze komt uit Rusland en heeft 2199 km gereisd in 15 dagen.
het valt dus met de reistijd nog mee.
het is me al eerder op gevallen dat als ik een kaart naar Rusland stuur die vaker langer onderweg is als wanneer ik een kaart van daar uit krijg.
ik kan er geen verklaring voor bedenken hoe dat kan.


en dan op 29 december 2016 kwam deze kaart uit Maleisiƫ op de deurmat.
na 33 dagen onderweg te zijn geweest en 10.240 km gereisd te hebben.
een erg toepasselijk kaart wat postcrossing betreft.


gaan we door met de kaart die ik er deze week ga uit gooien, de eerste kaart van 2017!
deze kaart gaat naar Dallas, USA.
de afstand die de kaart gaat reizen is 7898 km.
zo als altijd is de kaart op dinsdag geschreven en verzonden, op woensdag komt dan het blog van postcrossing online.
ik verwacht dat de reistijd rond de 14 dagen is, kaarten naar USA zijn er meestal wel redelijk snel is me ervaring inmiddels.



en zo zijn we aan het einde van de eerste postcrossing van 2017.
dit gaat niet anders worden dan in het oude jaar.
hoewel ik nog niet door me voorraad kaarten heen ben ga ik tussen door weer opzoek naar leuke kaarten om te versturen.
op 6 april 2017 is het 1 jaar dat we met postcrossing zijn begonnen.
dat is dus over 14 weken, als ik het goed heb uitgerekend!
maar tegen die tijd zal het nog wel een keer over geschreven worden.
voor nu wil ik jullie weer bedanken, zo als altijd en graag tot volgende week ....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...