donderdag 13 oktober 2016

toen hip, nu ouderwets

als we eens kijken naar alle veranderingen dan is er veel veranderd.
tussen 2000 en 2016 is de trend van toe nu ouderwets.
voor sommige mensen is het lastig er in me te gaan, vernieuwingen zijn niet voor iedereen weg gelegd.
laat ik eens een paar trends uit de tijd op rij zetten die nu worden gezien als ouderwets.


VHS-cassettes
ik heb op de zolder nog wat dozen staan van die dingen.
in het jaar 2000 stond in ieder huishouden wel een videorecorder. op een regenachtige zondag video huren en je film kijken.
tegenwoordig is dat ouderwets, zelf dvd's beginnen al ouderwets te raken.
de trends tegenwoordig is Netflix of via je kabelleverancier on demand bestellen de trend.




Discman
uren luisteren naar je nieuwe cd en het nodige geld aan batterijen uitgegeven.
tegenwoordig kan je naar je favoriete muziek luisteren via je telefoon. 
als je rond je kijkt in de bus dan zit er genoeg jeugd met hun oortjes in muziek te luisteren, soms zo hard dat je zelf kan mee genieten!
niet meer de dikke cd-etui mee zeulen maar lekker simpel je telefoon, die iedereen overal mee naar toe neemt.


Foto’s laten ontwikkelen
met een analoog fototoestel maakte je foto's, voor deze toestellen had je dan een fotorolletje nodig. rolletjes die goed waren voor 24 of 36 foto's.
rolletje vol? dan bracht je die weg en na een paar dagen kon je de ontwikkelde foto's ophalen.
tegenwoordig doen we dat met digitale toestellen of (daar is hij weer) onze telefoon.
we printen ze zelf uit of we gaan met ons geheugenkaartje naar een apparaat waar ze gelijk worden uitgeprint. niks meer wachten op je leukste momenten.



Tapijt
deze interieurtrend heeft het lang volgehouden, ik heb het zelf ook nog in huis liggen.
tapijt vraagt toch wel onderhoud en inmiddels is tapijt ouderwets, laminaat of hout is meer van deze tijd.
je vindt nog wel tapijten maar die dienen als versiering op je laminaat of houten vloer.
het kamerbreed tapijt is niet meer van deze tijd.

en zo zijn er nog wel meer voorbeelden.
super hip met je klaptelefoon, nu niet meer. de iPhone is het tegenwoordig blijkbaar.
ik merkt het ook hier, me dochter roept al heel lang dat ze er ook een wil.
deed je vroeg hip met power point je presentatie, nu nu meer. online zijn genoeg programma's te vinden die de boel nog hipper brengen dan power point.
je ziet het ook met kledingmerken, merken in mijn tijd bestaan niet meer of zijn samen gaan werken met meer hedendaagse modeontwerpers.
zelf de game computer heeft een diep dal, vele gamen online tegenwoordig.
dat is de trends van deze dagen, hoelang dat nog mag duren?
wat van dag hip is kan morgen al weer oud zijn, dingen gaan zo snel voorbij.

tot het volgende blog .....











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...