zondag 22 november 2015

vrede op aarde ... kunnen we vergeten!

ik ben niet het type wat hier openlijk me mening gaat geven over alle zaken rond het terrorisme wat we mee maken.
ik ben nu niet bang dat er hier aanslagen gaan komen,dit dorp hier is niet de plek er voor maar ga zeker geen opmerkingen maken die het alleen maar aanwakkeren om iets te doen in ons land.
Parijs van vorige week was weer een aardige inslag om ons duidelijk te maken dat we in een wereld leven die erg veranderd is.
de mensen veranderen ook er in mee,ik maak me er zelf ook schuldig aan. het gedonder van vorige week is er een mooie voorbeeld van.
ik schrijf er een blog over,zonder het noemen van namen(met heel veel moeiten) om te weten waar het over gaat moet je mij kennen voor de inhoudelijke kennis van het blog.
en toch kan je me niks maken,ik zeg mijn mening zonder daar bij namen te noemen,dus niks strafbaars aan wat ik deed. als je je aan gevallen voelt en je gaat dan reageren via facebook met opmerking,tja...zegt meer over jouw als mij.
en dan heb je het slag mensen wat reageert en compleet los gaan omdat ze denken dat je hun persoonlijk bedoelt,als ze goed lezen dan kunnen ze duidelijk lezen dat de opmerking algemeen is.
iets waar anderen dan weer op reageren dat iemand wel door schiet en ruzie aan het zoeken is en opmerking maakt die nergens op slaan en zo gaat het dan door.
ter wel ik totaal niet ga reageren op de gemaakte opmerkingen,ben wel wijzer. na het lezen denk ik alleen maar een ding: "heb jij even een waanidee dat iemand jouw persoonlijk bezit is!"
dit zijn dan voorbeelden van dingen die met woorden gebeuren,laat ik het woord-terrorisme noemen.
maar je hebt er ook waarbij men de handen niet meer thuis kan houden en bij het maken van opmerkingen iemand volledig in elkaar slaan,soms met schade waar het slachtoffer voor het leven mee is getekend,en dat noemen we dan zinloos geweld.
nou dat zijn de aanslagen in Parijs ook geweest en zo zijn er nog meer plaatsen waar dit soort dingen gebeuren. we vergeten dat misschien even maar London was ook zo een plaats waar we aanslagen hadden,de aanslagen van 911(ander groep maar blijft een aanslag) en dan nog te zwijgen over wat ze in de landen rond hun eigen woon omgeving hebben gedaan.
de wereld veranderd en we krijgen steeds meer haat in deze wereld,begin me nu een jehovah getuigen te voelen,die praten ook altijd over het einde van de wereld en een nieuwe vredevol land.
en het zou een mooie oplossing zijn als we al de rotte appels en peren er zo uit kunnen werken en de goeie over houden maar we kunnen het vergeten.
ik denk dat we sterk in onze schoenen moeten staan en voorbereiden op nog heel veel gedonder wat gaat los barsten.
ik weet niet of iemand het al is opgevallen maar het draait weer allemaal om geloof. Hitler moorden joden en zigeuners uit omdat hun geloof of leefwijze hem niet aan stond.
nu is geloof weer waar veel ellende door komt. ik zal het wel verkeerd begrijpen maar wat maakt het nu uit hoe we het noemen draait het niet allemaal om de zelfde persoon alleen wordt het overal anders genoemd.
zo tegen het einde van het jaar,kerstmis in aantocht,vrede op aarde ....we kunnen het vergeten!
we kunnen in de heden daagse wereld niks meer van elkaar verdragen en voelen ons te gauw persoonlijk aan gesproken en of we ooit nog tot in kering komen hoe stom we bezig zijn,ik ben bang van niet,die hoop heb ik wel verloren.
tot het volgende blog .....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...