woensdag 11 juli 2018

#postcrossing#113

hoi hoi,
het is vandaag woensdag, 11 juli en dat betekend postcrossing op het weblog.
ja oké, niet speciaal van wegen de datum maar gewoon omdat dat elke woensdag is.
inmiddels zitten we weer in de maand Juli en dat betekend dat postcrossing weer een nieuwe tip heeft waar je over kan schrijven: bucket list!

https://www.postcrossing.com/blog/2018/07/01/july-writing-prompt-your-bucket-list

we hebben allemaal we dingen die we graag nog eens een keer willen doen, ik ook maar of het me ooit gaat lukken?
dit is een beetje wat er bij mij op mijn bucket list staat, en het hoeft niet in die volgorde te gebeuren!
1. Disneyland Paris bezoeken met mijn dochter (eventueel later met de kleinkind(eren))
2. vakantie naar Los Angeles, minimaal 5 tot 6 weken, genoeg dingen die ik er wil doen.
3. nieuwe auto, momenteel geen auto meer, oude is kapot.
4. mijn eigen boek uitgeven.

echt heel groot is mijn lijst niet.
wie weet? ooit op een dag ..... en wat is jouw bucket list?

deze week is weer rustig geweest, maar wat was het vorige week druk.
ik had best veel kaarten weer binnen gekregen, ik word er altijd zo vrolijk van.
het is een beetje reizen over de wereld zonder echt je huis uit te hoeven. super leuk!
o, wacht ... er kwam deze week ook nog een kaartje!
deze komt uit Polen.
de kaart heeft er 39 dagen over gedaan om 876 km af te reizen.
op de kaart staan afbeeldingen van de "hometown" van de afzender.
volgens haar is dit een erg leuk plaats om tijd door te brengen.
er zou genoeg te doen zijn.
ik ben nog nooit in Polen geweest maar ken genoeg mensen die uit dit land komen, en wat ik van hun heb gehoord en wat ze hebben laten zien is het zeker een land wat de moeite waard is om te bezoeken.
ik heb vooral veel mooie natuurgebieden gezien waar ik wel eens een wandeling zou willen maken.

op dit moment zijn er niet zo heel veel kaarten van mij kant onderweg.
alleen de kaart van vorige week en die ging naar Rusland.
dus gaan we door met de kaart van deze week en dat is deze en die gaat naar de USA.
de kaart gaat 8790 km reizen voor dat deze lerares hem gaat ontvangen.
ze geeft al 16 jaar les en wat ik uit haar tekst heb begrepen is dit postcrossing een project wat ze met de klas doet.
deze kaart laat een paar prachtige zeehonden zien.
vlakbij waar ik woon word regelmatig een zeehondensafari gehouden.
je vaart dan langs de zandbanken waar deze dieren liggen te zonnen.
ik zelf heb deze safari nog nooit gedaan, mijn dochter wel. er was toen niet veel te zien.
het is ook een beetje geluk hebben of deze dieren er zijn.

en zo komen we langzaam aan weer aan het einde van deze postcrossing.
we hebben nog 6 weken te gaan tot aan de vakantie.
die zal wat de planning even wat anders gaan dan bedoelt. op dit moment zit ik even zonder vervoer.
de kosten zijn te hoog om mijn auto nog te laten maken, dus ik heb er een streep onder getrokken en doe hem weg.
we kunnen dus gaan kijken of ik een andere vervoersmiddel kan regelen.
ik hoop het wel want je merkt met de kleine dingen al hoe gemakkelijk je de auto dan even pakt.
gelukkig kan ik via internet veel dingen online doen en bestellen wat dan thuis wordt gebracht.
komt wel goed en anders word het fietsen.
bedankt voor jullie aandacht deze week en graag tot volgende week ....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...