vrijdag 22 januari 2016

ik zonder koffie?

o nee, dit ziet er niet goed uit! nee,nee,nee!
me koffiepad apparaat doet vreemd. er komt water op plaatsen er uit waar van ik niet eens wist dat het kon. nee, ga nou niet kapot?

als er iets is wat een slechte combinatie is dan is dat ik en geen koffie.
ik weet niet waar me humeur snel van daalt, geen koffie of niet roken? nou ja dat laatste is iets wat ik al aardig heb weten te minderen. ben van 5 pakjes in de week naar 2 pakjes gegaan dus wel netjes van mezelf maar als ik nu zonder koffie moet gaan doen omdat dat apparaat besluit een loodgieter probleem te veroorzaken, kan dat vrees ik een ware hel gaan worden. en ook nog even zo voor het weekend ook, prettige weekend zal ik maar zeggen. echt, ik en geen koffie, dat gaat niet goed komen.
ik heb nog wel een paar ervaringen waarbij ik geen koffie mocht drinken.
ik weet nog dat ik een jaar of 5 á 6 geleden last had van me hoofd,steken en die trokken schokkend door naar me hele lijf.
dus er moesten onderzoekjes gedaan worden waarbij ik nuchter moest zijn, logisch maar toch wel een lichte ramp. als je dan rond 10 uur er pas moet zijn en voor je klaar ben het al na 12 uur is dan is zo een ochtend lang zonder koffie.
me verdraagzaamheid was erg laag, dat begon toen al met het bloedprikken, dat is een ramp bij mij.
krijg je zo een band om en gaan ze tikken om je adderen omhoog te krijgen, geen problemen, als mollen komen ze omhoog, als of ze ogen hebben. zodra ze willen prikken met de naald zakken ze als plumpudding in elkaar, tikkertje spelen met een naald zal ik maar zeggen.
om nog maar te zwijgen over de keren dat er dan mis geprikt wordt. o sorry, gaat het een beetje?
nee, ga vooral door, ik ben dol op deze vorm van acupunctuur! (grom grom)
als je daarna nog even een uurtje door een mri scanner mag is lol helemaal op het niveau "ik schiet je dood", nee en ik en geen koffie is niet zo super goed voor de mensen om me heen.
sinds me 16 had ik al een gebitsprobleem(zie eerder blogs) en daarom was besloten om deze ellende op te lossen door me hele bovenkaak van tanden en kiezen te ontdoen. er zat een zware ontsteking die me gebit aan tasten. toen dat eenmaal achter de rug was had ik ook zo een lekker moment, wel koffie maar niet handig. het laatste deel was van me voortanden, na een stuk of 12 verdovingsprikken was de boel er uit gesloopt en dan nog wat hechtingen erbij, en hup ... dat gebit er in. nou, dat beland gelijk op je schoot, het doet zeer en je hebt het gevoel als of je een grote, dikke ... euh!?(oeps) ... een te vol gepropte mond heb. eten en drinken is gevoelig dus me oplossing: koffie met een rietje.
ook niet alles maar nog te doen behalve als die warme vloeistof onder je nieuwe gebit gaat en tegen je nog pijnlijk wonden aan komt.
toen ik zwanger bleek te zijn was koffie het eerste waar ik zo misselijk van was als een ei. lekker geregeld, 9 maanden zonder koffie? gelukkig dat na een maand of 4 het wat redelijk ging, 2 kopjes koffie ging nog, bij meer kreeg ik wc-pot knuffelneigingen.
inmiddels ben ik nu alweer even bezig met dit blog en me kop is leeg, me neiging dat ik er nog een wil is sterk. een geluk de winkel is open dus zo maar even daar naar toe. even filters halen en dan ouderwets koffie zetten met losse koffie en een filter.
maar ik en geen koffie? dat is geen goede combinatie, dat is een probleem van bijna levensbelang voor mij. dus voor nu laat ik het hier bij en ga als een speer mezelf helpen aan dat zwarte vloeistof.
tot het volgende blog ....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...