woensdag 7 augustus 2024

postcrossing#398

Hallo en welkom bij postcrossing.
Vandaag nog even een postcrossing en dan gaan we er op het blog even twee weken van tussen. 28 Augustus is er weer een nieuwe postcrossing. 
Verder zijn er deze maand geen blogs want we hebben vakantie!
Dat betekent dat er vandaag dus twee kaarten op uit worden gestuurd.
Maar met nog één postzegel van de huidige reeks komen we niet ver, dus ik heb nog nieuwe postzegels laten maken. 
En bij dat bestellen viel mij iets op. PostNL had al laten weten dat de prijs van de postzegel voor binnenland duurder zou worden, maar voor het buitenland was niks gezegd. Toch merkte ik met bestellen dat de zegels per 5 stuks zo als ik ze laten maken met 25 cent duurder zijn geworden. 
Niet dat ik er mee ga stoppen om dit zo te doen, maar het was wel netjes geweest dat ze dit bij PostNL ook netje hadden laten weten. 
Maar hoe dan ook, dit is de afbeelding op de postzegels. Vandaag is er dus een kaart met deze zegel en nog een met de zegel uit de vorige reeks.
Over twee weken gaan er weer twee kaarten met deze zegel erop uit en dan blijven er nog twee over voor de volgende twee weken. ( kunnen jullie het nog volgen?)

Wat betreft het ontvangen van post was er deze week niks. 
En nee, er stond ook geen post om te bezorgen van postcrossing in de app van PostNL. Er was echt niks. 
Wel is er een kaartje op zijn bestemming aangekomen, en dat is de kaart uit postcrossing 396, een kaart naar Japan. 
Deze is na een reis van 9143 km in 11 dagen op zijn bestemming aangekomen.
Dan zijn er nog kaarten onderweg.
Uit postcrossing 394, een naar de USA, deze is nu 31 dagen onderweg. En uit postcrossing 397, vorige week, een naar China, deze is nu 9 dagen onderweg. 
En hier gaan we dus nog twee kaarten aan toevoegen. 

Dit is de eerste kaart van deze week. Deze kaart gaat naar Wit-Ruslan (Belarus) en gaat een reisje maken van 1192 km.
De ontvangster van deze kaart is dokter en heeft twee kinderen. Ze woont in een klein stadje in het westen van Wit-Rusland. 
Ze reist graag, kook nationale gerechten en maakt handgemaakte decoraties.
Haar hobby's zijn boeken lezen, muziek luisteren, tv-reisprogramma's kijken.
Elke kaart was welkom maar mocht je geen keuze kunnen maken, dan had ze een lijstje met thema’s die ze leuk vindt.
Een daarvan was kunst, en laat ik nou toevallig laatste een paar kunstkaarten hebben gekocht, Waaronder deze met verschillende werken van Vincent van Gogh. 
Ik herken de werken wel maar zou ze niet allemaal bij de naam van de schilderijen kunnen benoemen. Ik herken de Sterrennacht, zijn zelfportret, de Zonnebloemen.
We gaan het afwachten hoe de reactie zal zijn op deze Van Gogh kaart. 

En dan de tweede kaart die ik erop uit heb gestuurd. 
Deze gaat naar Rusland en gaat een reisje maken van 7774 km.
De ontvangster van deze kaart woont verre oosten van Rusland. Verwijzingen naar de stad waar zij woont zijn te vinden op een bepaald Russisch bankbiljet. 
(om de privacy te behouden zeg ik hier niet meer over) 
Met haar gezin brengt ze graag tijd samen door. Ze wandelen veel, fietsen en gaan vissen. Ze reis graag, ze geeft de voorkeur aan warme landen, de Russische winter is erg koud. Verder heeft ze nog twee Birmese katten.  
En er was een voorkeurslijstje en daar heb ik totaal niet naar gekeken omdat ik deze kaart al had liggen om te versturen. Maar misschien dat de postzegel dat allemaal weer goed maakt. 
Ze is dol op mooie en originele postzegels, en daar vallen mijn postzegels denk ik toch wel onder.
Het is de eerste uit de nieuwe reeks met postzegels. 
We gaan het afwachten. 

En dit was postcrossing dan voor deze week.
Even twee weken niks en dan zijn we weer terug. 
We genieten hier intussen al van onze vakantie, we hebben zomers weer hier in Nederland. Soms iets te warm, ik heb op deze dagen een goede relatie met mijn ventilator. 
Verder zijn het leuke uitjes in de buurt van waar ik woon, bioscoop, zwembad, lekker uit eten en genieten van de Meppeldagen elke donderdag in de maand augustus.
Ik wil jullie bedanken voor jullie aandacht, fijne vakantie en graag tot het volgende blog op 28 augustus …  











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#402

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  Wat een omslag in het weer deze week, het was koud en nat, echt herfstweer. Voor nu lijken we ...