vrijdag 19 mei 2017

kat vs mens

oké ik geef het toe! het is wel een beetje kat-achtig de laatste 2 dagen.
heeft misschien toch iets te maken met ..... nee, ik hou het nog even voor mezelf.
volgende week meer hier over. (sorry, wel een beetje spanning er in houden)
ik kwam een paar van die leuke foto tegen.
wij mensen lijken toch best op katten, of is het net omgedraaid?
niet te min zijn dit toch wel heel leuke foto's waarbij de vergelijken van ons mensen met katten erg lijkt.
katten kunnen soms in de vreemdste houdingen of plekken liggen.

opvallend is dat het allemaal vrouwen zijn.
wel eens opgelet als er een reclame voorbij komt van kattenvoer? altijd vrouwen met een kat.
de relatie tussen een kat en een vrouw als baasje lijkt sterkt op die van een relatie tussen twee mensen is gebleken uit een onderzoek.
katten zijn dol op vrouwelijke mensen en ze zijn echte sterren om deze vrouwen met hun schattigheid te manipuleren.
voedsel wordt gezien als een vorm van affectie krijgen.
en een kat heeft een heel bepalend lievelijk gedrag naar een vrouw toe als een kat om eten vraagt.
een kanp stukje manipulatie waar met name vrouwen gevoel voor zijn.
niet dat mannen niks om katten zouden geven maar uit dit zelfde onderzoek bleek dat de katten meer naar een vrouw trokken als naar een man.
vrouwen zien hun kat vaak als een soort van kindje, de kat zelf ziet meer een baasje als een sociale partner.
sommige katten kunnen hun baasje letterlijk claimen.
bij meerder katten in huis kunnen ze dit bijvoorbeeld doen door een geur achter te laten (sproeien) dit om iets als hun plek te merken. dit kan zijn op bed, een stoel of ergens een een woonruimte van een huis.
het onderling strijden is ook echt niet vreemd, ik spreek uit ervaring, ik heb moneteel zo een claim-kat rond lopen.
onze Nala, in dit geval is het echt me dochter, de hond en onze Frodo die de klos zijn.
me dochter heeft nu haar kamer deur dicht omdat haar bed en ander plaatsen onder werden gesproeid.
het kussen van de hond ... ook doel wit en onze Frodo, die graag s'avonds bij me kruipt terwijl ik nog lig te lezen wordt regelmatig betrokken in een vechtpartij, meestal als hij bij me weg gaat spring Nala er boven op.
een van de dingen die mogelijk wat rust kan geven is een kat laten castreren of steriliseren.
dan komen de hormonen weer wat tot rust en is de liefde hopelijk wat bekoelt.


tot het volgende blog ....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dingen die duurder zijn geworden in 2024

foto: Freepik Dat alles duurder wordt hoef ik je niet te vertellen.  Toch kan ik me voorstellen dat het fijn is om alles op een rijtje te he...