vrijdag 24 augustus 2018

vakantie 2018

en dan staan we op het punt om aan de vakantie te beginnen!
we houden vakantie van 27 augustus tm 9 september, twee weken even niks, geen weblog en ook geen werk.
dit jaar geen treinreis van bijna 6 uur voor we op onze bestemming zijn.
nee, dit jaar blijven we thuis! dit jaar komen er gasten bij ons voor de vakantie en we hebben er zin in.
de afgelopen weken ben ik bezig geweest om mijn achtertuin op te ruimen zo dat het weer een plekje is waar we buiten kunnen zitten.
en het was nodig! hoewel ik door mijn reuma en vooral mijn schouder er tegen op heb gezien ben ik toch aan de tuin begonnen.
eerlijk is eerlijk, ik heb een onkruidbrander gekocht op advies van verschillende mensen en ik moet zeggen dat ding werkt als een malle.
we hadden hier ook veel overlast van mieren maar die ben ik nu ook kwijt.
we kunnen weer genieten van het mooie weer en buiten vertoeven.
hoewel de voorspelling wat het weer betreft een beetje tegen vallen.

verder hebben we niet zoveel heel veel wat we willen doen.
gewoon lekker thuis en rust houden.
voor mijn dochter is het volgende week het einde van alle vrij tijd.
zij zit sinds april al thuis, nadat zij klaar was met de examens. maar daar kom verandering in!
nieuwe school, andere mensen en een hele nieuwe ervaring die er bij gaat komen.
hoewel ze het spannend vind, heeft ze er ook zin in. na zo lang thuis is ze wel weer toe aan een beter dag invulling.
ik wens haar dan ook heel veel succes, en ook voor alle andere die weer back to school mogen.

de komende twee weken ligt het weblog plat!
tijdens deze weken is er ook geen postcrossing, deze heeft afgelopen woensdag een dubbele post gehad.
twee kaarten er uit en na de vakantie is dat weer een keer. zo blijft de balans van 1 kaart per week toch gelijk.
en postcrossing gaat ook nog lekker door na de vakantie.
dit is echt een onderdeel wat als grap begon en nu gewoon deel uit maakt van de week.
voor mij is het een hobby geworden, elke week een kaartje er uit en als de post komt is het weer spannend of er iets voor mij bij zit wat naar mij is gestuurd.
na de vakantie gaat er een nieuw onderdeel van start.
net als spelletje spelen is dit in samenwerking met Bol.com.
alleen geen spelletjes maar meer gericht op de top 3 verkoop van films, boeken en games.
na de vakantie gaat kattenstreken ook weer gewoon door.
een keer per maand een blik in het leven van mijn katten Rambo, Frodo en Nala, en we hebben nog een kleine verrassing hierbij.
en ook #TBM, uit de oude doos gaat door. genoeg foto's om even terug te blikken naar vroeg.
maar ook ander dingen die voor mij een verhaal hebben waar ik met een glimlach aan terug denk.

ben jij al op vakantie geweest? of heb jij net als ik een late vakantie?
hoe dan ook, ik hoop dat het leuk was of leuk gaat zijn.
voor nu zeg ik: fijne vakantie! en tot na de vakantie! het eerste weblog na de vakantie is op dinsdag 11 september.

tot het volgende blog ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...