vrijdag 3 augustus 2018

stand van zaken: week 31

hittegolf
phff ... heb jij ook zo een last van die warmte?
hier in Nederland hebben we een vrij hoge temperatuur voor ons doen. er werd zelfs gesproken over een hittegolf.
voor een hittegolf moet de temperatuur boven de 25 graden zitten, 5 dagen of langer, en 3 daar van moet 30 graden of meer zijn. nou, daar kwamen we wel aan!
we hadden een reeks van 15 dagen die we hittegolf mochten noemen.
vorige week donderdag was ik op mijn werk en het was behoorlijk zweten, het publiek was weinig en dat konden wij ook wel begrijpen.
de kringloopwinkel is toen ook al om 3 uur dicht gegaan.
het was binnen in de loods echt een sauna.
en we zijn er nog niet, de komende dagen gaat de warmte weer toe nemen.
we gaan weer op weg naar de tweede hittegolf in een korte tijd.
verwacht word dat we dit keer top krijgen van 38 graden maar net boven de 30 graden is wel kans op.
ook zou deze geen 15 dagen worden, hoe lang dan wel? we zullen het wel zien of liever gezegd voelen.
en ik kan al helemaal niet tegen die hoge temperaturen. kou met reuma is een ramp maar dit is ook niet echt lekker.

leven zonder auto
inmiddels hebben we nu al bijna 4 weken geen auto meer en het is nog steeds wennen.
we zijn er wel mee bezig om een andere auto te zoeken maar ik neem me tijd, het moet wel een goeie zijn en niet dat ik na een week rijden weer in de garage sta.
voor nu merk je echt met de simpele dingen dat je geen auto hebt.
vooral het boodschappen doen is een gedoe. dingen mee slepen op de fiets of je moet het online bestellen en laten thuis bezorgen.
het is wel handig maar toch ga ik liever zelf naar de winkel en kijk rond voor wat ik nodig heb.
nu moet je echt goed na denken en alles na lopen of je niks vergeten ben.
en met het weer van nu is het best jammer dat je niet even naar de stad kan om naar de ijssalon gaan voor een heerlijk ijsje.
we redden het wel maar ik hoop gauw een andere autootje te hebben gevonden, voor een redelijk prijs.

vakantievriendjes
en ik heb nog twee dagen te gaan maar ik heb weer de zorg voor mijn vakantievriendjes gehad.
helaas is van de katten er eentje niet meer, me dikke rode kroel vriend.
gelukkig hebben de overige twee zijn kuren overgenomen, ik kom de deur niet uit voor dat ik met hun heb geknuffeld.
naast de katten heb ik ook de zorg voor 4 waterschildpadden, 3 kleine landschildpadden en 1 grote landschildpad, Emma en zij is dol op witlof.
de eerste dag was ze niet zo aardig voor mij en maakte een sissend geluid naar mij. gewoon negeren en doen wat je moet doen.
inmiddels is het zo als ik kom dat haar neus al door de luchtgaten in het deurtje van haar verblijf steekt.
of ze mij nu al iets aardiger vind? ik denk dat het meer is voor het eten wat ik geef en de rest zal haar niet zo veel kunnen schelen.

vakantie
en we hebben nog ongeveer 3 weken te gaan, en dan is er twee weken geen weblog.
even genieten van wat rust en vakantieloge's die bij mij komen slapen.
dit jaar dus vakantie thuis.
ik ben de afgelopen weken al bezig geweest om mijn tuin wat op te ruimen zo dat we bij mooi weer lekker buiten kunnen zitten.
de vakantie is van het weblog is van 27 augustus tm 9 september.
meer hier over volgt nog.

en hier meer zijn we wel weer wat up to date.
tot het volgende blog ....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...