woensdag 15 augustus 2018

#postcrossing#118

hoi hoi,
het is weer het midden van de week, woensdag en dat is postcrossing dag hier op het weblog.
we gebruiken allemaal wel eens spreekwoordelijke dingen met verwijzingen naar Timbuktu, vele beschouwen het als iets mythische en denken dat het uit de duim gezogen is.
maar niks is minder waar: Timbuktu bestaat echt!
deze plek heeft ooit betere tijden gekend dan nu maar ondanks de hedendaagse worsteling woont hier 3 jongen die de magie van Timbuktu verstuurt.

https://www.postcrossing.com/blog/2018/08/11/postcards-from-timbuktu

ik moet eerlijk bekennen dat voor ik dit had gelezen ik er ook vanuit ging dat Timbuktu niet bestond.
maar met mij zullen het vele het mis hebben gehad.
helaas is de magie niet zo als je misschien voor ogen had, laten we dus hopen dat er betere tijden gaan komen voor de bewoners van deze plek.

afgelopen week kwam het bericht binnen dat de kaart uit postcrossing 113 naar de USA was aangekomen.
naar een afstand van 8790 km te hebben gereisd was de kaart er met 31 dagen.
in het blog van #postcrossing#113 had ik het over de bucket list dingen en als antwoord hier op kreeg ik van de ontvanger het bericht dat zij graag nog eens met haar dochter naar het hoge noorden willen afreizen om het Noorderlicht te zien. een hele mooie bestemming lijkt mij.

en dan de kaart van deze week.
deze kaart is op de post gegaan voor .... Duitsland.
de kaart zal een afstand van 186 km gaan afleggen, en naar Duitsland duurt meestal niet zo erg lang.
de afzender is een beetje een raadsel, de ontvanger zou een kat zijn!?
doet me denken aan de keer dat er een kaart uit Australiƫ kwam van Gordon de kat.
deze kaart was ook zo geschreven alsof het leek dat deze kat alles deed en dat is eigenlijk ook het geval met de ontvanger deze keer.
spinnen daar houdt hij niet van dus ik hoop dat deze zeehondjes wel in de smak vallen?

en zo komen we langzaam aan bij het einde van postcrossing deze week.
volgende week de laatste voor de vakantie en dan gaan er dus 2 kaarten uit!
van 27 augustus tm 9 september is er even geen weblog.
het eerste postcrossing blog na de vakantie is op 12 september, hier in ook weer 2 kaarten.
ik heb op deze wijze wel vaker gewerkt wat postcrossing betreft dus de vaste volgers kennen deze wijze wel.
tijdens de vakantie kan je. als je wil altijd een kijkje nemen op het instagram account van dit weblog.
het zou best eens kunnen dat ik tussendoor daar iets post tijdens mijn vakantie.
je kan het instagram account vinde via de link op deze pagina of zoek onder de naam @scooziemouse.
voor nu rest mij nog om jullie weer te bedanken voor de aandacht en graag tot volgende week ...













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...