woensdag 8 augustus 2018

#postcrossing#117

hoi, hoi,
het is woensdag, en dat betekend dat het weer postcrossing-dag is hier op het weblog.
het is nog steeds erg rustig, en om eerlijk te zijn doe ik zelf op het moment ook niet heel veel.
het is echt zo warm.
ik doe de dingen die gedaan moeten worden en verder doe ik eigenlijk niks.
en als ik zo eens buiten kijken als de postbode voorbij komt hebben die het ook niet erg druk.
waar is de tijd gebleven dat je op vakantie ging en kaartjes stuurde naar je opa en oma, of iemand anders die je dierbare was?
nee, nu krijg je een whats upp berichtje, 'we zijn veilig aan gekomen' of 'het is hier erg mooi', met daarbij een foto.
ik heb zelf nog boekjes liggen van vakantie's die ik heb gehouden. per dag schreef ik er in wat we hadden gedaan en later plakte ik er foto's bij.
van sommige plekken was het moeilijk foto's te nemen en dan kocht ik van die postkaarten en die plakte ik er dan in en gelijk een paar om op te sturen naar het thuisfront.
ben ik nou zo ouderwets of is de tijd zo veranderd dat we niet meer de moeite willen nemen een kaartje te sturen met vakantie?
laat ik het er voor nu maar op houden dat het wel aan mij zal liggen, gelukkig hebben we postcrossing nog. toch nog dat kleine stukje moeite om een kaartje te sturen.

en hoe wel ik deze week niks heb ontvangen kreeg ik wel het bericht dat de kaart uit postcrossing 115, die naar Taiwan gin was aangekomen.
na 9545 km te hebben gereid was deze kaart er met 10 dagen, lekker snel ook nog.
ja, sorry, dat is iets wat ik nog steeds niet begrijp. waarom het de ene keer super snel aan komt en de andere keer het soms wel 3 maanden duurt.
en gisteren kreeg ik het bericht dat de kaart van vorige week, postcrossing 116 naar Tsjechiƫ ook was aangekomen.
na 7 dagen 1011 km te hebben gereisd was de kaart op plaats van bestemming.
ik kreeg een leuk berichtje terug van deze 12 jarige deelnemer aan postcrossing.
laten we door gaan met de kaart die ik deze week op de bus heb gedaan.
en dat is deze kaart.

de kaart gaat naar ....Rusland!
dit kaartje gaat 2618 km af reizen voor dat die ergens in Rusland gaat aankomen.
een van de vragen was kaarten met city views.
van het dorp waar ik woon hebben we die niet meer maar ik heb er wel van de provincie waar ik woon: Zeeland!
de brug die je ziet is beter bekend als de Oosterschelde-kering.
een bouwwerk die is gekomen na de watersnoodramp in 1953.
het doel is dat mede door dit, de controle op het water een beetje in de hand blijft zodat we niet weer mee maken als wat er in 1953 is gebeurd.
vlakbij vind je de Neeltje Jans, een strand en speelpark, waar je ook veel terug kan vinden over de bouw van deze kering en de reden waarom deze is gebouwd.

 en zo zijn we eigenlijk wel aan het einde van deze week.
niet vergeten! van 20 augustus tm 9 september ligt het weblog plat.
ik heb dan even twee weken vakantie, wat het weblog dan. ik heb wel langer vakantie maar twee weken er van heb ik echt even vrij van alles, even tijd voor mezelf en me gasten die een weekje komen logeren.
volgende week vertel ik je meer over de dubbele kaarten die er uit gaan. maar als je dit blog volgt dan heb je misschien dat begrip al een mee gekregen.
rest mij nog om jullie weer te bedanken voor deze week en graag tot volgende week ...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...