donderdag 16 augustus 2018

kattenstreken#16

met drie katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
Dit zijn Rambo, Frodo en Nala, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!


phff .. is het bij jullie ook zo warm geweest?
wij hadden hier dag van temperaturen tussen de 35 tm 38 graden! dat is voor ons mensen behoorlijk zweten maar onze huisdieren heb ook echt wel last van deze warmte.
ik heb dan ook behoorlijk wat ventilators staan in huis, een in de woonkamer, een in de keuken en 2 boven op de slaapkamer van mij zelf en die van mijn dochter.
en Nala lijkt hier zeker gebruik van de te maken.
hij lag iedere keer op mijn tafel in de woonkamer, ik ben de moeilijkste niet daar in.
als er geen voedsel op tafel staat mogen ze er van mij ook op zitten of liggen.
maar ik kreeg al snel door waarom hij dit deed.
op de grond heb ik ventilator staan en de wind hier van waait regelmatig over de tafel, Nala is dus precies zo gaan liggen dat de verkoelende wind van de ventilator over hem heen komt.
slimmerik! heeft dan toch door gekregen dat er voor beter werkt dan er achter gaan zitten.
Rambo is ook erg rustig, ligt veel in de gang op de tegels, wat natuurlijk een stuk koeler voelt dan de deken in de oude hondenbench waar hij meestal ligt.
toch heeft hij soms wel zo een speel moment.
of dit ook slim is weet ik niet, het is wel een risico als je met de bal van de hond Beertje gaat liggen spelen.
Beertje zal niet naar hem pakken maar is er ook niet echt blij mee.
hij zat er dan ook echt bij met zo een kop van "dat is mijn bal".
Rambo trekt zich er niet veel van aan en ligt gewoon vrolijk te spelen met de bal.
iets wat hij trouwens bijna elke ochtend wel doet maar dan is Beertje nog boven bij mijn dochter op bed, dus dan ziet hij het niet.

en Frodo, die kan het allemaal weinig schelen.
die heeft een nieuwe slaapplek op geƫist.
ik wilde al een tijdje een fauteuil voor bij de nieuwe bank en deze heb ik inmiddels ook gevonden.
er zelf in zitten kan ik vergeten want Frodo ligt er bijna de hele dag in.
niemand krijgt de kans om er in te zitten want hij gaat net zo lang klieren tot je er uit op staat en hij kan gaan liggen. de andere 2 katten krijgen die kans ook niet want hij mept ze er letterlijk uit!
nou ja, de stoel wordt gebruikt zal ik dan maar zeggen.

inmiddels is het weer wat afgekoeld en hebben we het iets minder warm.
volgende week is het blog er nog maar dan gaan we er twee weekjes van tussen voor vakantie.
na de vakantie is kattenstreken er ook weer bij, op 20 september en dan met een nieuwe logo.
dit keer is het niet gemaakt met foto's van de heren maar met tekeningen van katten die op hun lijken.
ik vond deze erg mooi en heb ze daarom verwerkt in het nieuwe logo.
helaas heb ik niet kunnen achter halen wie de tekeningen heeft gemaakt.
voor nu wil ik je bedanken voor de aandacht en wens ik jullie een fijne vakantie, als je nog op vakantie gaat. wij gaan zeker genieten van onze vakantie.
groetjes en een poot van Rambo, Frodo en Nala.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...