donderdag 5 juli 2018

vervolg auto-pech-weken ....

ja je leest het goed, de ellende is nog niet klaar.
we gaan week 5 in en we zijn nog niet klaar met dingen die kapot kunnen gaan.
begonnen dus allemaal met mijn vario-riem, toen volgde mijn poelie.
die is inmiddels helemaal nieuwe er in gegaan.
en zou dus moeten rijden als het hoort.
daar tussen werden ook het remsysteem nog vernieuwd. dat was al afgesproken omdat het nodig was.
oké, door de nieuwigheid moet dat allemaal wat ingereden worden maar het rijdt.
dus niet! ik hoorde een vreemde tik, metaalachtig en een wat zoemend geluid.
vorige week was mijn autootje weer in de garage en kreeg hem terug met de melding dat ze niks konden vinden en dat het wel door de nieuwe onderdelen zou komen.
mijn vertrouwen in de auto is nul en mijn vertrouwen in de garage net zo veel inmiddels!
maar goed, ik hem weer opgehaald en rijden.
naar de manege voor het paard rijden van mijn dochter ging redelijk goed, en de ander dag bracht ik haar op haar werk en dat deed ik zaterdag ook.
maar op de terugweg naar huis begon mijn achterkant wat te schudden en het getik en gezoem werd luider. vooral als je stevig gas gaf.
gas terug en het leek beter te gaan, gaf ik weer meer gas dan hoorde ik het weer.
natuurlijk was de garage als dicht, dus kon daar niet langs.
dus ik ben gaan zoeken en rond vragen, en alles kwam uit op mijn wiellagers, aandrijfas of beiden.
nu was er vanuit de garage al gezegd dat de wiellagers aan vervanging toe waren maar het kon nog wel even.
maar ja, dat zeiden ze ook van mijn vario-riem en de poelie, dus het zou me niks verbazen als het klopt wat ik heb gevonden.

wel geteld ben ik nu dus voor de 5de week van auto ellende begonnen.
en de vraag of ik het allemaal nog wel moet laten doen speelt zeker in mijn hoofd.
de kosten tot nu toe zijn behoorlijk hoog en er komt nog meer bij.
maar om nou hier de grens te trekken en mijn auto weg te doen? dan waren al die kosten voor niks.
met alle nieuwe onderdelen heb ik bijna een hele nieuwe auto, de motor is goed. dat is het beste onderdeel van heel de auto. maar de rest laat het behoorlijk afweten.
wat me nog het meeste stoort is de reactie: "ja, het is een brommobiel en die is toch anders dan een gewone auto. het is ook nieuw voor ons."
ja en? ik ben ook betalende klant en heb je als een rond gekeken hoeveel er van die auto's rond rijden?
daar naast is het inschattingsvermogen van onderdelen die vervangen moeten worden en nog mee kunnen gaan ook een behoorlijke misser.
zouden ze dat ook zo doen bij iemand die wel in een gewone auto rijdt?
veel keuzes in garage's hebben we hier niet, ik zit dus vrij gebonden aan een garage.
ik baal als een stekker van deze ellende!
nee, mijn vertrouwen is niet groot meer, maar ik kan mijn autootje ook niet echt missen.

up-date:
mijn auto staat thuis maar buiten wat dingen afstellen heb ze niks gedaan.
dat er wat dingen nodig zijn is zeker maar voor nu willen ze niet meer doen dan wat er tot nu toe is gedaan en het rammelen en zwabberen is voor hun doenbaar.
reden: de kosten zijn al zo hoog opgelopen en ondanks de gemaakte afspraak over gespreid betalen, waarvan ik het eerste termijn volgens afspraak is voldaan, willen ze eerst meer geld zien voordat er nog iets word gedaan.
wettelijk zou dit mogen maar daar schiet ik dus niks mee op! ik ben dan ook boos.
het rijd maar rijdt nog niet optimaal en voel me ook niet veilig als ik er mee rij.
ik voel me .... , laat ik dat verder maar voor me houden.

up-date 8 juli:
ik heb besloten mijn auto weg te doen. de veiligheid van mijzelf en mijn dochter gaat voor op de noodzaak van vervoer.
ik heb inmiddels ook de monteur van de garage gesproken, verder heb ik ook nog contact gehad met iemand anders en dat heeft geleid tot een afspraak om verder met elkaar te gaan praten voor hulp en oplossingen, mede door mijn medische beperkingen heb ik blijkbaar tot nog recht om ondersteuning van uit deze kant. volgende week in een blog iets meer er over.
met de monteur heb ik afgesproken samen te gaan kijken of we een goede sloper kunnen vinden voor de auto, de nieuwe onderdelen zijn nog te hergebruiken en daarom zou mijn auto een sloopauto zijn voor onderdelen. we wachten het even af.


tot het volgende blog .....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...