donderdag 12 juli 2018

Star Stable #2 :dingen die je tegen komt.


star stable, een online paardenspel waarbij je een programma download om te kunnen spelen.
na dat je jezelf heb geregistreerd en een paard heb uit gezocht kan het beginnen:

welkom in Jorvik, een prachtig eiland waar je spannende avonturen kunt gaan beleven met je paard.
je gaat door het maken van opdrachten steeds in levels omhoog en op deze manier leer je steeds meer mensen kennen de misschien wel een dagelijks klusje voor je hebben.
door mysteries op te lossen speel je ook ander delen van het land vrij.
zorg wel dat je je paard goed verzorgt! hoe beter jij voor je paard zorgt hoe beter deze zal presteren.
je kan alleen spelen of sluit je aan bij een groep en speel samen.
maar je komt dingen tegen dat je soms even denk van "oké, het zal wel" of waar je je groen en geel aan kan ergeren.


uitnodigingen
ik speel het spel nu, ik denk een jaar of 5.
en je kan dan medespelers uitnodigen om een vriend te worden, lid te worden van een groep of een groepsverzoek waarbij jullie elkaar kunnen zien als je samen rijdt.
wel handig, anders raak je elkaar soms best snel kwijt.
het gebeurd mij ook regelmatig dat ik verzoeken krijg, ik wijs ze af. 
de enige die als vriend hen is mijn eigen dochter, maar wij vinden het leuk om soms samen dit spel te spelen. verder neem ik nooit iets aan.
de reden is simpel: ik ben een ouder persoon die het leuk vind om te spelen en de gemiddelde leeftijd is veel jonger. ik wil absoluut niet het verkeerd beeld scheppen naar deze jongeren en daarom speel ik solo of met mijn dochter.
ik speel omdat ik het leuk vinden en trek grenzen in het online contact om problemen te vermijden.
lijkt mijn opzicht niet verkeerd en veilig voor mijn eigen belang.

denken alles te weten
ik speel het spel al vrij lang maar ik ben geen alwetende kennisbron.
als iemand mij wat vraagt en ik kan het beantwoorden dan doe ik dat ook wel, helpen is een kleine moeite.
maar er zijn erbij die denken de alwetende zich zelf te zijn!
het leukste is nog als je ziet dat jij wat je levels hoger zit dan hun, ik negeer dit soort personen.
gaan ze echt vervelend lopen doen dan kan je via klikken op de persoon een inspectie doe, daar tussen vind je 'blokkeren' , als je hier op klikt kan die persoon jouw niet meer zien en jij hun niet. ze kunnen nog wel gewoon spelen, je ziet elkaar alleen niet meer.
wees voorzichtig met terug reageren! door de nieuwe regels kan jij verwijderd worden van het spel als je verkeerd en grof taalgebruik hebt gebruikt.


rp
rp oftewel rol-play. 
buiten het spel en de opdrachten spelen sommige een eigen verhaal in het spel.
voor de jeugdige onder ons die het spel spelen is dat zeker een hele leuk manier om het spel te spelen, maar niet voor mij.
ik ben iets te oud om daar aan mee te doen.
bedenk wel dat je aan de speler in het spel niet kan zien wat de werkelijke leeftijd is.
je hoeft ook niet rond te schreeuwen hoe oud je ben maar heb wel respect voor iedere speler.
rp zou misschien weer wel leuk zijn als je dit zou doen voor een you tube filmpje. maar daar doe ik dus niet aan en bedank vriendelijk op de uitnodiging van rp.
ieder zijn eigen plezier op Star Stable.

er zijn nog genoeg andere dingen die je tegen komt maar dat is weer voor een andere keer.
tot het volgende blog ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...