woensdag 25 juli 2018

#postcrossing#115

hoi, hoi,
we zitten op het midden van de week, woensdag en dat betekent postcrossing-dag hier op het weblog!
en we kunnen gaan aftellen, nog 4 weken tot aan de vakantie en dan twee weken even niks.
lekker genieten van het mooie weer , als we dat dan nog steeds hebben, misschien regenen we dan wel plat? nee, positief blijven!
en jij? ben je op vakantie? ben je al terug van je vakantie? of ga je nog op vakantie?
het blog is in ieder geval op vakantie vanaf  27 augustus tm 9 september.
2 weken geen postcrossing dus!

deze week kreeg ik het bericht dat de kaart uit postcrossing 112 naar Rusland was aangekomen.
na een afstand van 4961 km was de kaart er met 19 dagen.
de kaart was er uit gegaan een dag voor de diploma uitreiking van mijn dochter, dat is dus ook alweer 3 weken geleden, phff ... tijd gaat toch wel snel.

en de afgelopen week waren er weer kaarten die door mijn brievenbus vielen.
deze kaart komt uit Duitsland.
de kaart heeft een afstand van 357 km afgelegd in 97 dagen (?).
euh ... ja, 97 dagen! hoe dat kan weet ik niet.
de post tussen Duitsland en Nederland is vaak wel iets sneller maar dit was toch wel erg lang.
geen idee waar het mis is gegaan? het handschrift is prima, goed leesbaar. misschien erg tussen blijven steken bij de post ofzo?
werkelijk geen idee maar het belangrijkste is dat de kaart uiteindelijk wel bij mij is aangekomen.
met een vriendelijk groet en de wens dat ik een fantastische zomer ga hebben, wens ik de afzender het zelfde toe.

en dan kwam deze leuke kaart ook bij mij binnen vallen.
deze kaart heeft een afstand van 9385 km afgelegd in 22 dagen.
mijn dochter vond hem erg leuk, bijna had ze hem niet aan mij willen geven, maar dat heeft ze dan toch gedaan.
hij zit in het kaartenboek dus ze kan er altijd even naar kijken.
de afzender dacht dat ik wel van dier hield en dat klopt ook wel, geen slangen of andere reptielen, spinnen ben ik ook niet dol op.
maar verder vind ik kaarten met dieren altijd wel leuk.
of ik zelf huisdieren heb was mijn antwoord makkelijk: ja, 3 katten en 1 hond.

en ook deze week heb ik een kaart geschreven en op de post gedaan.
2 zelfs maar die ene telt niet mee, die is voor een vriendin die eind deze week jarig is.
deze kaart is er uit gegaan voor postcrossing en gaat naar .... Taiwan.
en de kaart zal een afstand van 9545 km gaan afreizen.
het leuke van deze is dat het om een lerares gaat die postcrossing met haar klas deelt.
ik heb dit al een keertje eerder gehad en vind het een super leuk idee om met kinderen te doen.
om die reden heb ik iets meer verteld over de omgeving waar ik woon, veel water, tja ... ik woon in de provincie Zeeland en die bestaat uit veel water.
maar we hebben ook genoeg land en daar vindt je weer heel veel boerderijen.
ik koos voor de kaart met de koe omdat die hier in mijn omgeving waar ik woon veel voorkomen.

en zo komen we aan het einde van deze week.
nog 4 weken te gaan tot aan de vakantie maar daar zijn we sneller dan je zou verwachten.
ik wil deze week nog even online kaarten shoppen dus dat zien je binnenkort wel voor bij schieten.
voor nu: hier zijn de temperaturen tropisch aan het worden, rond de 35 graden, dus hoe je zelf 'cool', denk aan de beestje, ook zij hebben last van de warmte en ik zie jullie graag de volgende keer weer.
tot het volgende blog ....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Oefentherapie reuma komt mogelijk in het basispakket zorgverzekering

foto: Reuma magazine.nl De klachten van reuma verschillen per dag. De ene dag heb je bijna nergens last van, terwijl je de andere dag vergaa...