woensdag 4 juli 2018

#postcrossing#112

hoi hoi,
het woensdag en dat betekend postcrossing dag op het weblog.
en het is een behoorlijke volle bak deze week, ik ga dus gelijk beginnen.

de afgelopen week werd ik weer verblijd met een paar hele mooie kaarten.
deze komt uit de Oekraïne , of liever gezegd de afzender komt daar vandaan maar heeft vanaf een vakantie adres deze kaart verzonden.
dat is dus Albanië en heeft een afstand van 1407 km afgelegd in 8 dagen.
een mooie voorbeeld van door gaan als je met vakantie ben, als je meer over die mogelijkheid wil weten kijk dan even op de site van postcrossing, daar vind je meer over postcrossing en als je vakantie hebt of gaat.

en deze leuke wereld kaart kwam uit China, met een afstand van 9386 km duurde de reis 28 dagen.
dat me dochter niet de enige is die is geslaagd beschreef de afzender wel op deze kaart, zij is geslaagd voor haar studie en gaat nu verder op de universiteit. ik wens haar heel veel succes.

en dan kwamen er nog 3 binnen.
afgelopen zaterdag maar door drukte van mij kant heb ik ze pas zondag ochtend geregistreerd.
dus eigenlijk moet er 1 dag van reizen af, ik had ze al maar nog niet geregistreerd!

deze kaart komt uit Tsjechië.
de kaart heeft een afstand van 691 km afgelegd in 5 dagen (4 dagen).
de afzender houdt van de zomer want dan kan ze lekker hamburgers grillen.
ik hou ook wel van een goeie hamburger. ik gebruik soms van dat Turkse brood om een hamburger tussen te proppen.
niet handig met eten maar thuis kan me dat niet zo veel schelen als ik moeite heb met happen van mijn broodje.



en deze kaart komt uit Rusland.
de kaart heeft een afstand van 3540 km afgelegd in 11 dagen (10 dagen).
en koffie en boeken zijn een perfecte combinatie voor mij.
ik hou van beiden even veel en gaan prima samen.
ik had de vraag op de kaart wie mij favoriete schrijver is.
ik lees graag boeken van Nora Roberts, ik heb verschillende boeken van haar in de kast staan.
maar boeken als Harry Potter lees ik ook rustig weg.

en dan deze leuke kaart, die komt uit Duitsland.
de kaart legde een afstand van 165 km af in 5 dagen (4 dagen).
ik had vroeger zo een parkiet. een uit eigen kweek en hand tam.
zat veel op mijn schouder en gaf telkens kusjes.
was ook heel jammer toe hij dood ging, na hem heb ik nooit meer een parkiet gehad.
of ik een geluksvogel of een pechvogel ben?
ik denk een pechvogel, na 4 weken verschillende dingen die kapot ging aan me auto gaan we nu week 5 in van pech.
wederom pech met mijn auto, nu heb ik weer kapotte wiellagers.


ik had zelf ook nog een kaartje onderweg, niet geheel een verrassing is dat de kaart van vorige week naar Duitsland na 2 dagen 696 km te hebben gereisd op zijn plaats van bestemming is aangekomen.
en dat brengt mijn teller weer op nul wat de reizende kaarten betreft.
dus vandaag gaan we weer een kaartje er uit gooien en dat is deze.

deze kaart is er afgelopen maandag al uit gegaan. dit omdat wij gisteren de diploma uitreiking hadden van mij dochter.
hier voor waren er ook wat vrienden langs gekomen, dus mijn tijd voor postcrossing heb ik even verplaats maandag om te verwerken.

deze kaart is dus maandag al op de bus gegaan, naar ....Rusland.
de kaart gaat een afstand van 4961 km reizen.
buiten al pech met mijn auto had ik ook wel iets leuks om over te schrijven.
gisteren hebben we de diploma uitreiking van mijn dochter, toen ik de kaart schreef moest dat nog gebeuren.
ik heb hier over iets geschreven, dat dat iets was wat we nog moesten gaan doen. toch wel een beetje een feestelijk moment voor ons. ik ben een zeer trotse moeder kan ik je vertellen.

het is inmiddels al een aardig vol blog geworden.
dus we gaan maar eens afronden aan deze bomvol postcrossing van deze week.
dus rest mij alleen nog om jullie weer te bedanken voor jullie aandacht en graag tot volgende week!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...