donderdag 19 juli 2018

kattenstreken#15

met drie katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
Dit zijn Rambo, Frodo en Nala, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!


deze maand heeft Frodo wel een beetje de hoofdrol.
maar wees eerlijk, als je de foto ziet dan kan je dat wel begrijpen.
hoewel hij soms ook een echte rotzak kan zijn, een typische geval van "laat je niet misleiden door het schattige kopje".
Frodo heeft zij plekje op de bank wel gevonden en heeft graag dat je bij hem zit.
vaak legt hij dan zijn pootje op je schouder, het nadeel hier van is dat hij soms ook zijn nagels erbij gebruikt.
als of hij duidelijk wil maken dat je niet weg mag gaan.
gratis acupunctuur zal ik maar zeggen. en dat voelt niet zo fijn.
het begint met het pootje weg leggen, oké, dat is prima. maar als je dan even wil verzitten of zo dan voel je de nagels al uit gaan.
als je dan zijn poot even oppakt om te kunnen verzitten,zonder de nagels in je schouder, krijg je echt zo een blik van "wat gaan we doen?" 
Nala kan dit ook niet zo waarderen en zal zeker bij je op schoot komen of tegen je aan gaan liggen, wel met de blik op Frodo.
wel nee, we zijn niet jaloers op elkaar maar we weten wel graag van elkaar wat wie aan het doen is.


dat schattig doen de manier is voor aandacht bewees Frodo wel weer met dit moment.
dit heeft alleen een nadeel: de kussen zitten los van de bank en dat betekent dat je er tussen kan vallen en dat gebeurd dus vrij regelmatig.
kat zakt er tussen, kopje komt er boven met een verbaasde blik, ik zet de boel weer recht en kat gaat weer terug liggen.
frodo is op dat punt dus ook weer niet de moeilijkste.
behalve dan als Rambo in het zicht is, dat lijkt maar niet beter te gaan. de haren vliegen letterlijk soms in het rond.

volgende maand is het weer vakantie. dit jaar blijven we thuis,dat vinden de katten niet erg.
mijn neefje is er dan een paar dagen met zijn ouders en grote zus, hij (mijn neefje) heeft het alleen niet zo op de katten wat ongetwijfeld wat leuke momenten gaat geven.
de laatste keer dat hij hier was liet hij zich duidelijk horen als de kat op mijn schoot wilde kruipen.
katten en mijn neefje hebben duidelijk een kleine strijd over wie er nou op schoot mag zitten.
sorry voor mijn katten maar deze keer wint mijn neefje het, zo vaak zie ik hem niet en wil dus echt we even van hem genieten door even lekker met hem te knuffelen.
wat de heren kat me echt niet in dank afnemen, aan hun blikken dan te zien.

vanaf september komt er ook weer een nieuwe logo voor kattenstreken.
in de volgende editie zal ik jullie die alvast laten zien.
voor nu, poot van Rambo, frodo en Nala, tot het volgende blog .....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Oefentherapie reuma komt mogelijk in het basispakket zorgverzekering

foto: Reuma magazine.nl De klachten van reuma verschillen per dag. De ene dag heb je bijna nergens last van, terwijl je de andere dag vergaa...