dinsdag 5 juni 2018

stand van zaken: week 23

Geslaagd!
het was vorige week dinsdag een gekke huis hier.
de mobiel van mijn dochter leek overuren te maken.
telkens de zelfde vraag van klasgenoten: "ben jij gebeld?"
nee, wij waren niet gebeld. wat was er aan de hand?
de uitslagen van de examens waren er al en om de spanning niet langer te laten oplopen waren de leerlingen die her-examens moeten doen gebeld.
niet gebeld ... dan ben je geslaagd!
het moest echt even inzinken bij mijn dochter.
ze kon het even niet geloven, ze was er van overtuigd geweest dat biologie of wiskunde over moest.
we weten nu nog niet hoe de cijferlijst is, dat komt pas 13 juni, dan koet ik gaan tekenen en wordt de boel op orde gemaakt voor de diploma uitreiking van 3 juli.
wie wel gebeld was heeft dus nog een herkansing om als nog te kunnen slagen.
van de vriendinnengroep was er één die moet herkansen.
dus de hoop is wel dat ze het gaat halen en dat ze straks alle 5 daar staan met hun diploma en aan een nieuwe hoofdstuk van hun leven gaan beginnen.
voor mijn dochter is het een iets waar ze naar uitkijkt.
en ik .... ik ben zo trots! ze heeft het gewoon gedaan, ook al had ze het zelf niet verwacht.
en dat er dingen anders worden dat is iets waar we beiden niet over twijfelen.

veranderingen
de veranderingen zullen pas echt goed door gaan dringen als het september is.
sommige veranderingen zijn er nu al en dan doel ik niet op de nieuwe school en me dochter.
bij mijn werk krijgen we ook wat veranderingen wat mijn uren betreft, en dat maakt me tijden voor het uploaden van de weblogs lastig.
de planning is voor nu dat ik op de even weken op de woensdag en de donderdag werk en op de oneven weken op de dinsdag en woensdag.
dit betekend dat het weblog op de dinsdag ook rond half 8 al online komt te staan.
op de woensdag en de donderdag was dit al.
het zou deze week al in gegaan zijn maar omdat ik met een kapotte auto zit, die nu in de garage staat werk ik van de week even niet. volgende week zal dus het weblog om half 8 wel online staan!
vanaf september moet ik even gaan kijken wat het beste is omdat ik dan met nog meer veranderingen krijg te maken. maar dat zien we dan wel.
op vrijdag is de kringloopwinkel van het Leger Des Heils dicht en dat geeft ons medewerkers dus de gelegenheid om werkzaam heden te verrichtend die wat lastig te doen zijn met de winkel open.
denk hier bij aan de schappen schoon maken en goed sorteren, er is onderling overleg geweest om regelmatig de vrijdag te gebruiken om dit op orde te houden en schoon te houden.
voor als nog ziet het er naar uit dat als dit gebeurd het in de middag zal zijn.
het is dus nog even afwachten, ik ga me eens goed verdiepen in wat de beste tijd gaat zijn om de blogs online te zetten.

... en we gaan gewoon door
mijn dochter is geslaagd en het weblog ook.
tijd zal leren wat met het weblog het beste gaat werken.
de vakantie komt er aan en ik heb er zin in.
met wat loge's die komen bij ons heb ik afgelopen week een extra matras gekocht, ook handig als de meiden (vriendinnen van me dochter) weer een weekend komen kamperen.
de kleine kinderen worden groot en het zusje van mijn dochter is nu toch echt te groot voor het camping-bedje, dit geld ook voor ons neefje.
dus de aankoop is zeker geen onnodige aanschaf.
wanneer is het vakantie? nou dan!


het duurt nog even voor dat de vakantie is.
intussen ben ik wel met nieuwe logo's maken bezig geweest.
kattenstreken krijgt een nieuwe en ik ben nog aan het kijken hoe we verder gaan met spelletje spelen.
dit is in samenwerken met Bol.com maar hier gaan ook wat dingen in veranderen.
maar dat is allemaal pas aan de orde vanaf september 2018.
en intussen gaan we gewoon nog even door.

tot het volgende blog ....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...