woensdag 27 juni 2018

#postcrossing#111

hoi hoi,
een verrassende week wat postcrossing betreft.
soms gaan dingen veel sneller als je had verwacht, daar straks meer over.

postzegels hebben we in verschillende kleuren en maten.
grote, kleine en fel gekleurd.
postzegels met afbeeldingen van dingen uit het land of van de leiders van het land.
in Nederland hebben we dat ook, al moet ik eerlijk zeggen dat de postzegel die ik gebruik wel saai is.
grijs/zilver met een afbeelding van koning Willem Alexander.
Moldavië heeft sinds kort een nieuwe postzegel en ik vind hem super leuk.
via de onderstaande link kun je hier meer over lezen.

https://www.postcrossing.com/blog/2018/06/23/a-new-postcrossing-stamp-from-moldova

ik sluit me helemaal aan bij het blog en wacht vol spanning of er bij mij ooit een kaart komt uit Moldavië met deze postzegel erop.

twee weken geleden had ik in postcrossing 109 een kaart die naar Duitsland ging, deze is na 8 dagen en 480 km te hebben gereisd aangekomen.
de kaart schijnt al eerder er te zijn geweest maar de ontvanger had problemen met het lezen van mijn handschrift.
een goede tip om extra op een duidelijk handschrift te letten. hoewel ik nog niet eerder heb gehoord dat het onleesbaar zou zijn.
en dan de kaart van vorige week, postcrossing 110, de kaart die naar Finland ging.
deze was er na 1726 km te hebben gereisd in 2 dagen al, en dat had ik is totaal niet verwacht, de kaart werd zeker met een grote glimlach ontvangen. en dat is altijd fijn om te horen!
daar mee is mij box wat verzonden kaarten leeg, op dit moment zijn er geen kaart onderweg meer. oké, buiten de kaarten die op expired staan.
maar daar komt verandering in ....

deze kaart is gisteren op de brievenbus gegaan en gaat naar .... Duitsland.
de afstand is 696 km die afgereisd gaat worden dit keer.
vaak is het zo dat een kaart naar Duitsland met 2 á 3 dagen er wel is.
hopelijk kan de ontvanger mijn handschrift wel lezen? ik kon helaas geen adres sticker printen, mijn printer werkt weer eens niet mee.
deze kaart laat wel de dingen zien die heel bekend zijn in Nederland, molens, de bollenvelden, fietsen en de huizen moet een stukje Amsterdam met zijn grachten voorstellen.
ik zie het er wel goed in terug, jij ook?

en zo komen we weer aan het einde van postcrossing voor deze week.
buiten de kaarten van vandaag heb ik verder niks wat nog onderweg is, me box is leeg zullen we maar zeggen.
kijken hoe lang het duurt voor ik er weer een paar op rij heb die een lange afstand gaan afreizen?
er zijn nog genoeg landen waar ik niks naar heb toe hoeven sturen maar de wereld is eigenlijk best nog wel groot als we overal post naar zouden sturen.
wil ik jullie weer bedanken voor de aandacht deze week en graag tot volgende week ....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...