woensdag 20 juni 2018

#postcrossing#110

hoi, hoi,
hier een nieuwe postcrossing.
en mijn week was een hel-week, daar ga ik jullie verder ook niet met vervelen.
het enige goede van vorige week was dat mijn dochter nu de uitslag van haar examens heeft.
ze is geslaagd en had best een mooie cijferlijst, ik ben trots op haar.

het is juni en langzaam aan beginnen de vakantie kriebels al te kriebelen.
sommig blijven thuis en andere vertrekken naar de zon of misschien wel sneeuw?
ook ik hou vakantie maar in eigen land en bij me eigen thuis, wel krijg ik gasten die vakantie bij mij komen houden.
ga jij nog op vakantie?
lees dan even het volgende blog van postcrossing over hoe jij je account kan instellen met je vakantie.

https://www.postcrossing.com/blog/2018/06/10/going-on-holidays-soon

toch handig bedacht op deze manier van postcrossing.
je kan wel kaarten versturen maar voor het ontvangen sta je even in de wacht tot je weer terug ben van vakantie.
ik doe het dan even net weer anders.
er is twee weken geen blog, geen postcrossing helemaal niks, ik hou dus echt vakantie en hou me niet bezig met mijn weblog.
wanneer? nou ... dan!

voor de vakantie doe ik nog 2 kaarten op de post en na de vakantie ook dus dan zitten we weer recht met mijn regel van één kaart per week voor postcrossing.
kaarten kunnen gewoon gestuurd worden alleen duurt het even wat langer voor ik dit in een blog heb vermeld.
het eerst blog van postcrossing na de vakantie is dan op 12 september.

gaan we door met de kaarten die zijn binnen gekomen, aan gekomen en die ik zelf heb verstuurd.
afgelopen week kwam deze leuke kaart bij mij op de deurmat.
in 16 dagen kwam deze kaart uit Frankrijk afreizen, de kaart heeft een afstand van 775 km afgelegd.
deze moeder futen (grébe op zijn Frans) is erg lief om te zien zo met haar baby's op de rug.
de kaart komt uit het Parc Oiseaux, en naar wat speuren op google kwam ik tot de vondst dat dit een vogelpark is, tevens schijnt er iets bij te zitten van een vakantiepark.
me Frans is nul, dus ik heb het met behulp van een vertaler moeten lezen, maar het is dus een vakantieplek waar dit vogelpark bij zit.
van wat ik heb gezien op foto's is het er erg mooi.
hmm ... misschien iets om aan de vakantie-wish-list toe te voegen?

dan was er in postcrossing 108 een kaart die naar Rusland ging en deze kaart is aangekomen naar 12 dagen en 2455 km te hebben gereisd.
en dat is best snel in tegenstelling tot voorgaande kaarten die ik naar Rusland heb gestuurd.
deze leuke kaart heb ik zelf deze week op de post gedaan.
en deze kaart gaat naar Finland.
de afstand die deze kaart gaat afleggen is 1726 km.
de laatste keer dat ik een kaart naar Finland heb gestuurd was in december 2017 (postcrossing 85).
op deze kaart staat een afbeelding van de schilderes Henriette Ronner-knip.
deze olieverf schildering draagt de naam "spelende katjes" en het originele schilderij hangt in het Collectie Museum  Boijmans van Beuningen in Rotterdam.
de ontvangster van deze kaart heeft zelf 2 katten en ik heb er 3 dus een toepasselijke kaart waar ik ook iets op heb geschreven over mijn eigen katten.

en zo komen we aan het einde van deze postcrossing.
ik heb al genoeg in het begin van het blog geschreven dus rest mij alleen nog om jullie weer te bedanken voor jullie aandacht deze week en graag tot volgende week ....












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...