woensdag 13 juni 2018

#postcrossing#109

hoi hoi,
nieuwe week en het is woensdag, dus dat betekend postcrossing!
via twitter kreeg ik een bericht waarin ik was getagd, ik ga dus een kijkje nemen en dit is wat ik tegen kwam.
wow! mijn blog van postcrossing was getipt in de top 5 van die dag (7 juni).
de mensen achter dit blog laten andere kennis maken met werk van mensen die ook echt zelf iets doen. onder de categorie schrijven stond die van mij.
dus Rob, bedankt dat jij mij heb getipt in je dag top 5. ik vind het super leuk.
nou heb ik niet precies kon terug vinden hoe het blog van hem werkt, ik kwam op eens op een of andere site die weer Engels was en iets over de Canarische eilanden.
ik had je graag met een link hier willen vermelden maar dat is me dus niet gelukt (sorry)
maar misschien als je gaat Goolglen op 'the schrijven&wandelen daily' dat het ook te vinden is?

en na een tijd van rustig aan werd deze week me brievenbus weer gevuld met leuke kaarten.
laten we daar dan maar snel mee beginnen.

deze kreeg ik vorige week deze kaart binnen.
de kaart komt uit Chili, de kaart heeft er 55 dagen over gedaan om een afstand van 12.352 km af te reizen.
op de kaart staat een gebouw wat hoort bij de Universiteit de Concepción, en bestaat al vanaf 14 mei 1919.
de afzender is een nieuwe gebruiker van postcrossing en ik wil hem dan heel veel plezier wensen met het ontvangen van leuke kaarten en het versturen er van.

en er kwam nog meer op de deurmat!
deze kaart komt uit Tsjechië en heeft in 10 dagen 883 km gereisd.
ik kon helaas niet lezen wat de schrijfster van deze kaart erop had geschreven. en dat lag niet aan haar!
op de kaart zat een herstelsticker van de post hier opgeplakt, waarom ik heb geen idee.
voor zover ik het heb kunnen zien stond mijn adres er goed opgeschreven.
maar blijkbaar hadden ze bij de postsortering hier in Nederland iets meer moeiten mee.
maar goed, hij is aan gekomen en wat ik er nog van heb kunnen lezen is de man op de foto een president.

deze kaart komt uit Duitsland en heeft er 3 dagen over gedaan om een afstand van 639 km afgereisd.
op de kaart staat een stukje van de Vermilion Cliffs National Monument in Arizona.
de afzender houdt van reizen en bowlen.
bowlen doe ik de laatste jaren alleen nog maar op de Wii.
ik heb het wel eens gebowld maar niemand vond het leuk om met mij te spelen.
of dat nou was omdat ik zo goed was of zo slecht is me nooit duidelijk geworden.

en dan gaan we door met deze kaart.
deze heb ik van de week op de post gedaan en die zal gaan naar .... Duitsland.
de afstand die de kaart gaat afreizen is 480 km.
de ontvanger vind vintage kaarten wel leuk maar de enige die ik had was deze van ons Nederlandse bekendste biermerk.
dit soort kaart werden rond 1947 gemaakt en uitgebracht in Amerika, en ja je snapt de bedoeling denk ik wel?
een tintje Holland op een ansichtkaart en een sluier van reclame erover heen, zelfs toen wisten ze al ons de hersenspoelen met reclame. ik hoop dat de ontvanger deze kaart leuk gaat vinden.

dan was er in postcrossing 100 nog een kaart die naar Wit-Rusland (Belarus) ging, deze is na 64 onderweg te zijn op expired komen te staan.
we hebben nog een jaar de tijd waarin deze kaart als nog kan worden geregistreerd als ontvangen.
en hier mee komen we aan het einde van postcrossing voor deze week.
een week waarin de brievenbus weer goed werd gevuld.
rest mij alleen nog om jullie weer te bedanken voor jullie aandacht en graag tot volgende week ...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...