woensdag 6 juni 2018

#postcrossing#108

hoi hoi,
hier volgt weer een nieuwe postcrossing.
en het was een rustige week, het is de hele maand al rustige.
volgens het maandoverzicht van postcrossing heb ik 5 kaarten verstuurd in de maand mei en heb ik er 2 ontvangen, klopt ook helemaal.

afgelopen jaar krijgen via postcrossing ideeen over dingen die je kan schrijven op je kaart.
soms is het wel lastig om iets te schrijven en vandaar het idee om dit te doen.
in de maand juni is het thema: schrijf iets over lokaal nieuws uit jouw omgeving.
je zou kunnen schrijven over de brand bij jouw in de straat maar misschien heb je iets leukers om over te schrijven?
jullie lokale voetbalclub heeft een wedstrijd gewonnen of een straatfeest bij jouw in de buurt.
het hoeft dus niet iets vervelends te zijn, misschien liever ook iets positiefs.
zo hebben wij hier aan komend weekend braderie, een straatmarkt, verschillende kraampjes staan er dan ben van alles en nog wat om te kopen.
kleding, etenswaren of leuke hebben dingetjes.
je hebt vast wel iets in jouw buurt wat leuk is om over te schrijven.

ik zei het al eerder, het was rustig maar er waren toch nog twee kaarten aangekomen.
de kaart uit postcrossing 101 naar Rusland is na 47 dagen en een afstand van 5433 km aangekomen.
en dan de kaart van vorige week, die ging naar Duitsland en die is na 6 dagen 331 km te hebben gereisd ook op zijn plaats van bestemming.
via de mail kreeg ik bericht hier over en de vraag of zelf sushi maken moeilijk is.
ik had daar iets over geschreven op de kaarten omdat de ontvangers en ik en mijn dochter dol zijn op sushi.
nou, ik zelf ben er niet zo handig in maar mijn dochter rolt er vrolijk op los, ze is een echte sushi-chef, voor thuis dan, in een restaurant zou het niet echt als topwerk worden gezien.
het smaakt ook altijd heel goed, en dat is dan toch het belangrijkste.

ik ga gelijk door met de kaart die er deze week uit gaat.
en deze week gaat dit kaartje naar Rusland.
de kaart zal een afstand van 2455 km afleggen voor de ontvangster hem heeft.
iets van mijn dorp waar ik woon kon ik niet laten zien, de winkel die kaarten verkocht met zulke afbeelding die is er niet meer.
de man is met pensioen, en de winkel is dicht.
maar ik denk dat deze kaart wel een mooi beeld geeft over de provincie waar ik woon: Zeeland.


Gaat je op vakantie? dan kan je postcrossing even stop zetten.
dan kun je je  account van tevoren inactief te zetten.
je kan nog steeds ansichtkaarten verzenden, als je dat wilt maar er word gewacht met het verzenden van kaarten totdat je weer actief bent.
je adres is even niet voor verzending beschikbaar, zodat je mailbox bij thuiskomst niet vol zit met kaarten.
het weblog gaat ook nog even op stop voor vakantie maar ik ben niet zo heel ver weg.
2 kaarten voor de vakantie en 2 kaarten na de vakantie maakt de balans van 1 kaart per week gelijk.
verder ben ik gewoon thuis met me loge's dus de kaarten die dan komen kan ik gewoon registreren.
alleen duurt het wat langer voor je dit terug kan zien op het weblog.
en zo komen we weer aan het einde van postcrossing voor deze week, iedereen weer bedankt voor jullie aandacht en graag tot volgende week....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...