donderdag 21 juni 2018

kattenstreken#14

met drie katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
Dit zijn Rambo, Frodo en Nala, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!


en waar ze hier met zijn drieën de lasten weken last van hebben ik weet het niet maar ze vechten heel wat af met elkaar.
het begint meestal met Rambo die Frodo probeert te grazen te nemen, Nala ziet het als een spelletje en probeert dan Rambo weer te pakken, die dat niet pikt en Nala achter aan schiet.
het is zelfs zo ver gegaan dat Rambo Frodo probeerde te pakken die op de tafel zat, het gevolg: mijn kop koffie lag over de tafel.
ik kon me telefoon nog net redden uit de plas met koffie maar me spaarkaart van de supermarkt heeft het niet overleeft, drijfnat van de koffie.
en hoewel ik alles snel heb opgeruimd is me tafel toch beschadigd met een grote vlek.
ik heb zo een hard houten donker eiken tafel, je snap hem misschien al.
ik kreeg te tip om er van die olie over te smeer, misschien dat ik dat dan maar eens een keer probeer.
dat ze ook wel lief kunnen zijn bewijst deze foto dan weer.
Frodo ligt tegenwoordig vaak op de rugleuning van de bank, tussen of boven op de kussens en Nala die ligt er gewoon op de bank en het liefst nog op schoot of tegen je aan.
die twee kunnen op zich toch wel goed met elkaar over weg.
het is vaak Rambo die juist dit soort momenten verstoord omdat hij jaloers is. zelfs de hond moet het ontgelden.
als die te veel bij mij ligt dan kan je er op rekenen dat Rambo de mand van de hond als kattenbak gebruikt.
ik heb van alles geprobeerd, van alles gespoten en niks lijkt te helpen.
en het is toch niet dat Rambo geen aandacht krijgt, volgens de dierenarts is dit "haantjesgedrag" de manier van Rambo om bovenin de rang orde te willen staan.
prima, maar dan hoeft hij niet een hondenmand vol te pissen en de andere af te tuigen!


dat Nala van die rare dingen soms doet had ik al eens verteld.
zo als drinken, poot in de waterbak en dan zijn poot aflikken bijvoorbeeld.
we hebben de afgelopen weken best goed weer gehad, we hadden temperaturen van 25 tot 30 graden.
de tegels zijn dan een stuk koeler dan tapijt, kan ik begrijpen.
dit is zo een moment van Nala tijdens die warme dagen, lang uit op de tegels maar wel dicht bij de waterbak. gek beest!
dat je met warm weer goed moet drinken neemt hij zeker ten harte.
nog zo een moment van Nala.
ik had de ventilator neer gezet, de hond heeft redelijk lang haar dus voor wat verkoeling had ik die neer gezet.
dat de katten daar ook hun gemak van konden hebben is zeker waar maar of dit nou de manier is?
maar ja we hebben het hier over Nala, die doet wel meer rare, onverklaarbare dingen.
een ding is zeker: het is nooit saai met die 3 kleine monsters.
of ik er ook altijd blij mee ben? nee, zeker niet als het me kop koffie kost.

tot het volgende blog .....
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...