vrijdag 22 juni 2018

auto-pech-weken

het gaat niet altijd zo als je had gehoopt maar voor mij waren de afgelopen 2 weken een ramp.
dat begon eigenlijk al in het begin van deze maand, ik had mijn dochter opgehaald van haar werk toen er van onder de motorkap een geluid kwam wat niet hoort.
na te zijn gestopt en te hebben gekeken was de reden al snel te zien.
mijn vario-riem was nou niet bepaald meer heel, de nodig scheuren zaten erin.
met gevarenlichten aan en rustig aan rijden zijn we thuis gekomen, en de volgende dag heb ik hem naar de garage gebracht.
er was even tijd nodig om een nieuwe vario-riem te bestellen maar na twee dagen was de boel weer gemaakt en had ik mijn auto terug.
ik had mijn woensdag werkdag al verstek moeten laten gaan en dacht de donderdag gewoon mee te kunnen pakken maar helaas ... op weg naar mijn werk begonnen er weer geluiden te klinken die niet horen, dus omgekeerd en terug naar de garage.
de poelie waar de vario-riem over loopt was niet goed afgesteld ... dus dat is beter afgesteld maar kreeg wel de melding dat die behoorlijk versleten was en vervangen zou moeten worden, niet gelijk maar dat ik er wel rekening mee zou houden.
oké, we hebben het genoteerd, nog meer wat vervangen moet worden.
de week was voorbij en mijn hele planning van die week was in de soep gelopen omdat ik geen auto had!
na een rustig weekend zou op maandag de auto weer naar de garage gaan, dit volgens afspraak omdat er van het rem-systeem dingen vernieuwd moesten worden.
het is toch wel prettig om goed werken de remmen te hebben!
keurig netje gedaan, hoewel? ... bij het ophalen hoorde ik dat vreemde geluid nog steeds.
maar volgens de monteur was dat van de nieuwe remmen, die moet je nog wat inrijden.
oké, prima, het zal wel.
het is dan woensdag 13 juni, uitslag dag van de examens, we wisten al dat ze was geslaagd maar nu was het wachten op het telefoontje wanneer op school te zijn voor de papieren om straks het diploma te krijgen en de cijferlijst.
na het telefoontje moesten we dus om 4 uur op school zijn, wij er naar toe en mijn auto reed niet lekker. rare geluiden en een beetje bokkig doen met optrekken.
ik vertrouwde het voor geen meter en reed rustig aan en op de terug weg naar huis was mijn wantrouwen niet voor niks geweest.
met een hard klap kwamen we tot stilstaan en een 200 meter achter mijn auto lag wat zwarts op de weg ... de nieuwe vario-riem, kapot gebroken!
en bij het open doen van mijn motorkap vond ik nog een verrassing ... een of andere moersleutel.
met de hartkloppingen van de schrik nog voelend op me borst, begon het in me maag te borrelen van woede.
grrr!! hoe kan dit? net nieuw en nu dit weer.
ik bel naar de garage en probeer zo rustig mogelijk, zonder me woede te laten merken het probleem uit te leggen.
daar snapt ze ook niet wat er kon zijn gebeurd maar er werd wel snel hulp geregeld.
na een 3 kwartier kwam er een takelwagen die mijn auto opladen en ons netje thuis afzetten.
oké we zijn thuis maar wat nu verder?
de volgende dag ben ik maar eens gaan informeren wat er nou kan zijn gebeurd.
en ik werd er niet vrolijk van.
het systeem van de poelie moet helemaal worden vervangen, dat was beter dan losse onderdelen.
dat kon wel maar omdat niet precies was te zeggen welk onderdeel het probleem veroorzaakt was het wijzer alles maar te vervangen. en dat gaat me weer behoorlijk wat euro's kosten.
ik zou er slimmer aan doen om mijn auto gewoon weg te doen maar dan heb ik geen vervoer meer.
geld om een andere auto aan te schaften heb ik niet en dan is laten repareren toch net nog even iets goedkoper voor mij dan de hele auto vervangen.
het enige nadeel was dat het ruim 4 dagen duurt om de onderdelen te bestellen en dan nog het plaatsen ervan in mijn auto, alles bij elkaar weer ruim een week de auto in de garage. en heel me planning loopt weer in de soep.
weer een rijdende auto, voor hoe lang? wat is het volgende wat kapot gaat?
nee, mijn vertrouwen in de betrouwbaarheid van de auto is niet zo groot maar ik heb hem nodig, zonder vervoer zit je letterlijk vast op dit dorp.
en het openbaar vervoer (bus) is hier bagger, in het weekend rijder er niet eens een bus.
we modderen dus wat aan en proberen wat geld op te sparen om dan toch maar voor een andere auto te gaan kijken maar ik heb denk ik me grens in wat ik nog wil uitgeven aan deze auto wel bereikt!
hoe dan verder? geen idee! voor nu rij het oude ding weer.

tot het volgende blog .....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...