dinsdag 1 mei 2018

prinses Amalia

vorige week vrijdag was het koningsdag hier in Nederland en dan vieren we de verjaardag van onze koning.
met zijn gezin bezoekt hij een plaats in Nederland om met de bevolking er een mooie en leuke dag van te maken.
dat leuk en mooi heeft bij mij een flinke aantekening gekregen toen ik op de verschillende sociale media's berichten zag staan over de kinderen, onze prinsessen, Amalia (14, rechts op de foto), Alexia (12, links op de foto) en Ariane (11, midden op de foto).
de bak stront aan kritiek die over deze kinderen werd gegooid aan commentaar is rond uit beschamend.
op de eerste plaats was er behoorlijk veel commentaar op het feit dat de prinsessen kleding droegen die eerder door hun moeder koningin Maxima was gedragen.
ik zou zo zeggen: wees blij dat ons koningsgezin ook de waarde van nog goede kleding ziet en niet een nieuwe setje hebben gekocht.
deze vorm van recycle vind ik wel erg leuk bedacht en hebben wij als kleine meisjes ook niet de kast van mama doorzocht voor leuke spullen? even rond lopen .. nou ja meer vallen, op de hoge haken van ons moeder?
nee, ik kan dit wel waarderen dat dit zo is gedaan, dikke duim voor recycle versie. jullie zagen er erg mooi uit.
en dat brengt me tot het volgende punt: de beschamende opmerking over prinses Amalia die door verschillende personen de beschrijving "dik" en "lelijk" krijgt, en er werd nog wel veel meer gezegd maar dat ga ik hier niet herhalen.
hoe kun je als volwassenen zo iets schrijven over een meisje van 14? in de pubertijd, een tijd waarop alles nog zo veranderd? een tijd waarin zij als toekomstige koningin op een geweldige lieve manier zich al betrekt met het Nederlandse volk, ze praat met de mensen, schud de handen en luistert als iemand haar iets uitlegt. voor een 14 jarige doet zij het top.
en dan zijn er Nederlanders die de spot maken met haar! voor deze mensen schaam ik me om Nederland te zijn, je schaamteloos zo uit spreken over onze Nederlandse prinses, een prachtige tiener, en zeker niet te dik of lelijk!
ze is echt niet anders als een ander tienermeisje, alleen heeft zij toevallig prinses voor haar naam staat maar verder is dit net zo kwetsend als wanneer iemand dit voor jouw eigen tienerdochter zou zeggen.
en dan staan we met een grote bek ons kind te verdedigen hoe mooie ze wel niet is.
schaam je dus dat je openbaar je zo uitspreekt over dit meisje.

naast mij zijn er nog genoeg andere Nederlanders die zich hebben geuit of dit schaamteloze gedrag van sommige Nederlanders.
dit gedrag valt zeker onder de noemer van "cyber pesten", helaas is daar weinig aan te doen, wat erg jammer is.
van mij mogen ze allemaal die hier aan mee deden worden opgespoord en flink worden aangepakt!
als Nederlander breng je het er dan nog makkelijk van af, er zijn land waar je dit niet hoeft te doen.
dan kan je er op rekenen dat je de doodstraf krijg of voorlopig je vrijheid kwijt ben.

Majesteit,
als Nederlander schaam ik me voor dit gedrag van het volk.

Koninklijke Hoogheid prinses Amalia,
je bent een prachtige dame, nog volop in de bloei van je leven, op weg naar een jonge vrouw.
je laat op vele manieren al zien hoe je in het leven staat en onze toekomstige koningin zal zijn.
je bent mooi, je bent prachtig, je bent .... onze prinses der Nederlanders, je bent gewoon goed zo als je bent.
geniet van alle mooie dingen en laat je niet uit het veld slaan door alle negativiteit, wees je zelf zo lang dat kan, dat is het mooiste wat er is.


tot het volgende blog ....










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#382

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. En ik ben afgelopen week druk bezig geweest met de nieuwe post logo’s van postcrossing voor soc...