woensdag 16 mei 2018

#postcrossing#105

hoi hoi, hier weer een nieuwe postcrossing.
postcrossing heeft zo een 725.764 leden die verdeeld zitten over 215 landen.
en een van die delen is Europa.
nee, dit is geen aardrijkskunde les ofzo maar ik wil wel even het volgende blog onder de aandacht brengen.
mei- maand dus dat betekend dat we mogen stemmen op de mooiste Europa postzegel.
dit jaar is het thema "bruggen".

https://www.postcrossing.com/blog/2018/05/14/time-to-pick-the-best-europa-stamp

als je wilt stemmen neem dan zeker de tijd om de postzegel die mee doen te bekijken!
ik heb ook mee gestemd en had er twee die mij erg aanspraken: Wit-Rusland en Belgiƫ.
welke het is geworden? dat verklap ik niet. sorry.
laat ik maar gauw door gaan waar het hier omdraait: kaartjes sturen en krijgen!

dit kaart uit New York kwam deze week bij mij door de brievenbus.
vanuit de USA heeft dit kaartje er 30 dagen nodig gehad om 5845 km af te reizen.
de schrijfster van dit kaartje is drink graag een kopje koffie terwijl ze kaartje schrijft voor postcrossing stond erop geschreven.
nou, helemaal top! ik doe dat namelijk ook, en niet alleen dan maar ook op andere momenten.
New York is zeker ook wel een plek om op je to-do-list te zetten als je Amerika wil bezoeken.

zelf had ik 4 kaarten die onderweg waren, twee daar van hebben inmiddels hun bestemming berijkt.
in postcrossing 102 stuurde ik een kaartje naar Taiwan en deze is na 9579 km reizen in 17 dagen aangekomen.
de ontvangster vond de kaart bijzonder en heel speciaal, de kaart was met een afbeelding van onze koning en koningin en hun kinderen.
en dan de kaart uit postcrossing 104 (vorige week), daar had ik vanmorgen vroeg het bericht van dat deze was aangekomen na 7766 km te hebben gereisd in 8 dagen.

en dan de kaart van deze week.
dit kaartje gaat naar Duitsland toe. erg ver hoeft deze van de keer dus niet.
de kaart zal een afstand van 450 km gaan reizen.
op dit kaartje staan een paar grappige Nederlandse feiten.
zo zou de zon in Nederland gemiddeld 1500 uren per jaar schijnen.
en met Pasen zou wij hier in Nederland 32 miljoen eten. phff ... is wel heel veel.  maar de laatste die op deze kaart staat had echt wel van elk willekeurig land kunnen zijn.
26% van de Nederlanders zou berichten plaatsen op facebook of een tweet maar ook hun email checken .... vanaf het toilet!
ik weet niet waarom ik nou gelijk aan mijn dochter moet denken? o, wacht weet ik wel.
dus ik hoop dat de ontvanger deze kaart net zo leuk gaat vinden als dat ik hem vond.

en zo zijn we voor deze week aan het einde gekomen van postcrossing.
de vakantie dit jaar staat ook al ingepland: van 27 augustus tot 9 september 2018.
deze twee weken is er geen weblogs online, dus ook geen postcrossing.
tegen die tijd horen jullie wel hoe wat precies maar het zal wel weer op de gebruikelijke wijze gaan.
2 kaarten voor, en 2 kaarten na de vakantie.
ik ben dit jaar laat met me vakantie en ik ga dit jaar niet echt zelf weg maar krijg zelf gasten die komen vertoeven in Zeeland.
zet de vakantie alvast maar op je agenda; 2 weken geen postcrossing dan!
voor nu, iedereen weer bedankt voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...