woensdag 2 mei 2018

#postcrossing#103

hoi hoi, hier is postcrossing van deze woensdag weer!
en deze week had ik weer wat kaarten ontvangen, daar straks meer over.

afgelopen vrijdag vierde wij koningsdag in Nederland, en ik schaam me dood voor het gedrag van sommige Nederlands deze dag.
ik heb gisteren al in een blog beschreven hoe en wat.
de uitingen die personen hebben gegeven aan onze Nederlandse prinses Amalia is .... onbeschoft, asociale en kan gewoon niet!
als Nederlander breng je het er dan nog makkelijk van af, er zijn land waar je dit niet hoeft te doen.
dan kan je er op rekenen dat je de doodstraf krijg of voorlopig je vrijheid kwijt ben.
wie wil lezen wat er is gebeurd: in het eerdere blog kun je dat lezen.

na al deze commentaren rond onze prinses hebben we deze week ook nog 4 mei op het programma staan.
herdenken met 2 minuut stilte de slachtoffers van oorlog en andere geweld zaken.
het begon ooit als herdenken aan de slachtoffers van de tweede wereld oorlog maar heden daags kun je door 2 minuten stilte je respect tonen voor iedereen die jij wil herdenken.
helaas zijn er nog genoeg onbeschofte mensen die het nodig vinden om dit respect te onderbreken door hard te gaan schreeuwen of lawaai maken in welke vorm dan ook.
ook dit is Nederland, we hebben veel culturele bezienswaardigheden maar we hebben ook de minpunten.
die vinden we niet terug op kaartjes maar ze zijn er wel.

en ik zei het al, ik heb weer kaarten ontvangen. en daar gaat het om in postcrossing.
beiden kaarten kwamen afgelopen zaterdag op de deurmat.
ik was toen wat laat thuis en heb ze pas op zondag geregistreerd. ik heb zelf even een dag er afgehaald in de beschrijving, ik had ze immers ook een dag eerder alleen later geregistreerd.
deze kaart komt Duitsland.
de kaart heeft er 4 dagen over gedaan om 450 km af te reizen.
er staat een afbeelding op van het lezende meisje van Picasso.
er leuk feit is dat er ook op staat dat dit originele schilderij in de collectie van Lady Bagrit in London is te vinden.
ik ben geen kunstkenner maar Picasso is een opmerkelijke schilder als het om zijn werk gaat.
rechthoek en cirkels zijn daarin denk ik wel een kenmerk.
een hele mooie kaart.

en deze kaart komt uit Tsjechiƫ.
de kaart heeft 925 km af gereisd in 16 dagen.
de afbeelding van deze kaart komt uit Brno, een stad waar de afzender studeert.
volgens de beschrijving is er genoeg te doen en ook het nachtleven zou er genoeg zijn.
overdag kun je bezoeken brengen aan museums en ander kunstgaleries.
er zou ook een prachtig theater hier te vinden zijn. kortom: klinkt als een fijne plek als student maar misschien ook voor een korte vakantie om naar toe te gaan.

en dan komen we aan bij deze kaart.
dit is de kaart die gisteren op de post is gegaan en die zal gaan naar ... Duitsland! niet zo heel ver dus.
de kaart zal een afstand van 601 km afleggen  voor de ontvangster
hem zal hebben.
deze studente is net als ik dol op lezen en schrijven.
ze beschreef ook heel mooi haal favoriete band en waarom hun muziek haar aanspreekt, helaas moet ik bekennen dat ik nog nooit van ze heb gehoord.
ik hoop dat ze deze kaart mooi vind?

en op deze wijze komen we aan het einde van postcrossing.
een week waarin wij, Nederlands beschamend gedrag lieten zien, en dan te bedenken dat we altijd zo hard roepen dat we het land van vrijheid zijn.
dat klopt en vrijheid van mening is hier normaal en mag maar de wijze waarop afgelopen week een 14 jarige meisje werd beschreven en benoemd is misselijk makend!
en dit is dan ook Nederland, en ik deel dat met de hele wereld om ook de minder goede kanten van ons land te laten zien en horen.
aankomende vrijdag houden wij dodenherdenking, herdenken van de slachtoffers uit de tweede wereld oorlog maar ook al die mensen die door zinloos geweld, andere oorlogen hun leven hebben verloren.
vele benoemen dit onzin en willen deze avond de 2 minuten stilte, 2 minuten respect tonen gaan verstoren met geschreeuw.
ik ben dus benieuwd hoe dat zal gaan? ik ben stil en toon die 2 minuten respect!
voor nu wil ik jullie bedanken en graag tot volgende week .....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...