woensdag 7 maart 2018

#postcrossing#96

hoi hoi,
het is weer woensdag en dat betekent postcrossing op dit weblog!

ik had een tijdje terug via een advertentie op de site van postcrossing al een gekeken op de site van postzegelerop.nl.
een site vol met kaarten en hele leuke kaarten.
omdat me voorraad intussen weer aardig was uitgedund heb ik via deze site eens wat kaarten gezocht.
het leuke hier van is dat ik hier wel kaarten heb kunnen vinden van typische Nederlandse dingen.
zo als een kaarten met leuke "wist je dat"feiten over Nederland maar ook met lekkers uit ons land zo als drop en stroopwafels.
maar ook hele leuke kaart waar afbeelding op staan van beroemde schilders die iets hebben geschilderd uit mijn thuis land.
maar ook afbeeldingen van bekende schilderijen als "de nachtwacht".
kort samengevat: deze site bevat de soort kaarten die net dat stukje laten zien van Nederland wat ik nergens anders hier in de buurt heb kunnen vinden.
ik denk dus dat er in de toekomst wel vaker kaarten op deze site gekocht gaan worden.
de kaart van vandaag komt ook het setje wat ik heb besteld, daar straks meer over.

na 2 weken een zee aan kaarten te hebben mochten ontvangen was het deze week iets rustiger.
me teller staat nu op 99 ontvangen kaarten, dus wie is degene die mij de 100ste kaart gaat sturen?
de verstuurde kaarten staat op 94 kaarten maar daar komen er nog 3 bij die nog aan het reizen zijn.
plus de kaart die er deze week is uit gegaan.
welke kaarten zijn nog niet aangekomen of geregistreerd?
uit postcrossing 91, naar Taiwan, deze is nu 36 dagen onderweg.
uit postcrossing 93, naar Rusland, deze is nu 22 dagen onderweg.
en uit postcrossing 95, naar Tsjechiƫ, deze is nu 7 dagen onderweg.
en daar gaan we er nog eentje aan toevoegen.

dit is de kaart van deze week die erbij komt.
deze kaart gaat een afstand van 9329 km afleggen naar China.
op de kaart staat een afbeelding van de bekende Nederlandse klompen (wooden shoes).
deze worden soms nog steeds gedragen, vooral bij kleine kinderen zie je ze nog al, vaak in de kleur rood.
op verschillende plaatsen hier op het dorp waar ik woon hebben mensen deze klompen als sier object op een tafeltje in de tuin staan.
ik kan me nog verhalen herinneren van mijn vader die opgegroeid is met dit soort schoenen.
in zijn jeugd kwam het wel eens voor dat ze door midden braken en dan werden bij elkaar gebonden met een leer riempje, toch liep dat niet zo lekker meer omdat het velletje van de bovenkant van de voet dan telkens tussen het naadje kwam van waar de klomp was gebroken.
ik hoop in ieder geval dat de ontvangster van deze kaart de kaart leuk gaat vinden.

en zo komen we dan ook weer bij het einde van postcrossing deze week.
ik heb deze week niet zo heel veel te melden.
het was een rustige week met de ontvangen kaarten, nou ja, eigenlijk helemaal niks.
maar ik had het druk genoeg met andere ding, maar dat heeft dan weer niks te maken met postcrossing.
ik wil jullie weer bedanken voor de aandacht deze week en graag tot volgende week ...











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...