donderdag 22 maart 2018

kattenstreken#11

met drie katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
Dit zijn Rambo, Frodo en Nala, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!


oké! ik heb een week of twee terug Nala betrapt op een wel heel bijzondere manier van water drinken.
helaas is het me nog niet gelukt op dit vast te leggen op foto of film.
Nala die schept letterlijk haar pootje door het water en drinkt dan het water vanuit haar poot!
ik had echt even zo iets van: Wat! nee, dit kan niet waar zijn. die drinkt wel op een hele maffe manier.
maar het was geen eenmalige actie, ik heb het hem al meer zien doen intussen.
ik hoop dat het me nog eens gaat lukken om het jullie te laten zien, want het ziet er echt heel maf uit.

dan had ik deze maand nog een leuk tweede hands stoeltje gekocht.
het is een ouderwets stoeltje, dat geef ik toe maar het stoeltje heeft iets waar ik blij van wordt.
de grote zwarte stoel die is er nu uit en hoewel ik had verwacht dat, zeker Frodo, daar beledigd om zo zijn, viel dit achter af wel mee.
vanaf het moment dat dit stoeltje bij me thuis is afgeleverd en ik hem op de plaats van de zwarte stoel heb gezet sprong Frodo er in.
na een grondige snuffelinspectie kon het blijkbaar zij goed keuring wel dragen en ging er in liggen.
eigenlijk lijkt het nu meer een troon dan een stoel.
de manier waarop Frodo de stoel echt opgeëist! er worden geen andere in het stoeltje toegestaan.
zelfs als hij voor het raam zit hier aan de voorkant en in de gaten krijgt dat bijvoorbeeld Nala op de stoel zit dan springt hij er op af en met een paar ferme meppen word de indringer uit de stoel gejacht.
om er vervolgens zelf in te gaan liggen met een blik van "mijn stoel".

nou moet Nala ook niet echt zeuren want naast deze stoel had ik een krukje gekocht.
handig om op te zitten of om lekker lui je voeten op te leggen, of wat me dochter nog wel eens doet, een tas met schoolspullen er op dumpen.
maar ... er zijn momenten dat het krukje leeg is en dan grijpt Nala zijn kans.
persoonlijk lijkt het mij nou geen geweldige plek op op te gaan liggen maar ja, we weten inmiddels allemaal dat katten de gekste plekken kunnen opzoeken.
Nala ziet er geen problemen in, en met de boekenkast er naast heeft hij nog een extra steuntje ook.
kort om: ik koop wat andere spullen en de katten pikken het in!
en dat maakt me verder ook niks uit, zolang ik het zelf niet nodig heb mogen ze van mij in de stoel of op het krukje liggen.


dan heb ik hier nog een filmpje van een tijdje terug, toen was de zwarte stoel er nog wel (haha).
ken je die stokjes waar een visje of zo een muis aan hangt? ik heb er zo een en regelmatig is er een moment om even te spelen.
hoewel je met Nala moet oppassen, die is echt super gericht als het op de jacht naar de muis aan komt.






namens Rambo, Frodo en Nala weer bedankt en graag tot het volgende blog .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...