zondag 18 februari 2018

RTL Gezondheidstest #2

RTL 4 zendt sinds donderdag 8 februari 2018 de Gezondheidstest 2018 uit. 
met deze test wordt zeven weken lang gekeken hoe we gezonder kunnen leven en of we verantwoorde keuzes maken. Je kunt meedoen via de RTL Gezondheidstest app.

tijdens de gezondheidstest worden vragen over de gezondheid behandeld. 
niet alleen aan de mensen in de zaal en de BN’ers, ook aan jou thuis. 
tijdens de televisieavond kun je meedoen via de app.
de app is voor Android te downloaden uit de Google Play Store.

de RTL Gezondheidstest app toont de zeven verschillende thema’s die de komende weken behandeld worden. 
via de app kun je iedere week live meespelen. daarnaast kun je met extra tests en challenges je kennis nog meer vergroten. 
je kunt in de Gezondheidstest app badges verdienen en in je profiel zien wat je score is per thema.

week 1: de zen in 7 dagen challenge
om eerlijk te zijn viel die wat tegen.
niet om de opdracht die je kreeg maar de manier waarop.
7 dagen lang een piepje om aan me zen-moment te denken.
en 7 dagen lang stond er het zelfde :
10 minuten niks doen terwijl je op de bank zit, neem een bad (of ga douchen als je geen bad heb zo als ik). doe gewoon iets waar je blij van wordt.
of ga sporten als zen-moment, fietsen hard lopen of zwemmen.
na 3 dagen had ik het wel gehad met deze challenge, als ik er goed over nadenk dat heb ik zonder een piepje te krijgen ook wel me zen-momenten iedere dag.
in de middag, lekker op de bank met een kop koffie en me boek om even een paar minuten voor mezelf te hebben. en ik lees ook nog eens voor het slapen gaan op bed.
dus ik heb zo en zo wel me zen-momenten.
kortom: ik ben wel geslaagd voor deze challenge!
na afloop van de challenge had ik wel een probleem met de app, ik kon de challenge niet afronden door een fout melding.
een nieuwe challenge kan je pas begingen als je de eerder challenge heb afgesloten.
gelukkig was in de loop van zaterdag dat probleem weer weg en heb ik als nog de challenge kunnen afronden.


week 2: afvallen en bewegen
ontdek hoe je we voor staat op het thema afvallen en bewegen.
nou, dan heb ik er een hard hoofd in. ja, ik let op wat ik eet maar bewegen doe ik niet echt.
maar we zullen zien hoe ik deze week score op de testen.


nou, om eerlijk te zijn wist ik wel dat ik niet heel goed zou scoren op dit onderdeel.
ik ben echt niet fit en doe te weinig aan beweging.
ik heb deze week niet echt een cijfer in procenten gekregen, gewoon lekker simpel "onvoldoende" in beeld.
oké, ik eet redelijk normaal, geen konijnenvoer van wortels, sla en al dat gedoe. 
nee, gewoon aardappels, groente en vlees. soms pasta of iets met rijst.
wel zijn we sinds het nieuwe jaar gaan letten op de koek, snoep en chips.
in het weekend komt er nog wel eens wat chips of zo in huis maar we willen ook nog al eens van die wraps doen met roomkaas en zalm.
misschien ook niet gezond maar leek ons gezonder dan chips.
ik kan dan ook wel zeggen dat me eerste maand hier in goed is verlopen, ik wilde wel afvallen maar dan op een normale manier, niet te overdreven snel.
de eerste maand leverde me al een gewichtsverlies van net iets meer als een kilo op.
wat het bewegen betreft, ik beweeg misschien meer dan ik denk, ik doe me eigen huishouden, laat de hond uit, loop diverse keren de trap op en af om van alles te doen en dan moet ik niet vergeten dat ik op me werk alleen maar heen en weer loop tussen magazijn en de winkelrekken om die weer te vullen met spullen.
ik heb mijn telefoon echt niet overal bij me om te zien hoeveel stappen ik per dag doe.
het verschilt tussen de 4000 en de 6000, dat het beter kan weet ik ook wel.
maar dan komt bij mij ook nog eens me medische beperkingen om de hoek kijken, als ik enorme last heb van me schouder ga ik niet gezellig lopen. of als ik stijf sta van de reuma.
de winterperiode is gewoon niet mijn tijd van het jaar. straks als we weer lente en zomer hebben loop ik weer meer maar dan voelt me lijf weer anders als met deze kou.

nee, ik ben geen topper op het gebied van afvallen en bewegen.
dat maakt de challenge voor deze week iets lastiger dan je misschien denkt,en ik loop dus echt niet altijd en overal met mijn telefoon rond.

week 2: tel je stappen challenge
deze challenge is simpel: je stappen laten tellen die je op een dag doet!
ik heb deze niet geactiveerd voor deze week.
om de simpele reden dat op me telefoon al een stappen teller staat, en die telt dus al ongeveer wat me stappen per dag zijn.
en dan nog niet eens allemaal, want ik neem me telefoon niet overal mee naar toe zo als, de keuken of even naar de wc.
op me werk heb ik heb gewoon in me kluis liggen, terwijl ik wel continu heen en weer loop.
maar het werkt gewoon niet lekker met een telefoon in je broekzak.
via de stappenteller op me telefoon krijg ik wel ieder week een overzicht van hoe me week was, dus die kan ik dan ook wel gewoon gebruiken om te delen hoeveel me stappen waren.



thema week 3: hygiëne


de komende weken loop ik met je de RTL gezondheidstest door. 
op donderdag zal ik zelf mee doen aan de test en deze zal ik op zondag met jullie delen.
we hebben er nu 2 gehad, nog 5 te gaan.


tot het volgende blog ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...