zondag 11 februari 2018

RTL Gezondheidstest #1

RTL 4 zendt vanaf donderdag 8 februari 2018 de Gezondheidstest 2018 uit. 
met deze test wordt zeven weken lang gekeken hoe we gezonder kunnen leven en of we verantwoorde keuzes maken. Je kunt meedoen via de RTL Gezondheidstest app.

tijdens de gezondheidstest worden vragen over de gezondheid behandeld. 
niet alleen aan de mensen in de zaal en de BN’ers, ook aan jou thuis. 
tijdens de televisieavond kun je meedoen via de app.
de app is voor Android te downloaden uit de Google Play Store.

de RTL Gezondheidstest app toont de zeven verschillende thema’s die de komende weken behandeld worden. 
via de app kun je iedere week live meespelen. daarnaast kun je met extra tests en challenges je kennis nog meer vergroten. 
je kunt in de Gezondheidstest app badges verdienen en in je profiel zien wat je score is per thema.



week 1: stress
stress , een van de meest storende factoren in ons leven.
iedere persoon heeft er wel mee te maken en gaat hier met zijn eigen manier mee om.

tijdens de uitzending maakte ik de test via de app mee.
verschillende vragen moeten in zicht geven of ik wel of geen stress heb.
vooraf wil ik niet zeggen stress vrij te zijn maar erg overdreven denk ik niet dat het zal zijn.
me uitslag was 54 punten die ik heb behaald.
ik heb mezelf redelijk onder controle maar heb soms wel pieken van stress die vooral invloed hebben op me slapen.
tja, .. dat wist ik zelf ook al.
ik krijg ik het advies om niet alles alleen te willen doen.
iets wat ik nu altijd doe.
ik ben maar alleen dus weinig keuze en ik ben niet het type wat telkens me vrienden lastig val met dingen.
ze heb ook een eigen leven.
op dat punt zal ik denk ik niet gauw veranderen, ik ben een doorzetter en geef niet gauw op.
ik kan er hoogste wat langer over doen en wat slapeloze nachten van de stress.

daar na komen in de app nog twee mogelijkheden vrij.
vragen over wat je weet van stress en een nog een korte stress test.
als je deze heb gedaan dan is je stress hoofdstuk voor 100% voldaan.

dan komt we een challenge vrij: zen in 7 dagen.
hoe blijf je een beetje zen in alle drukte?
ze gaan je niet overspoelen met van alles maar je uitdaging is om in 7 dagen een zen moment te creëren.
via een reminder kan je voor 7 dagen een zen moment instellen. je krijgt dan om 12 uur een melding om hier even aan te denken.
oké, ik doe het wel, of ik er ook op dat moment tijd voor heb?
de eerste dag kreeg ik niet echt iets om zen te zijn. 
de tweede dag kwamen ze met 10 minuten op de bank zitten en niks doen of lekker ontspannen in bad. een probleem: ik heb geen bad dus gewoon lekker gedoucht.
voor vandaag weet ik nog niet wat ik krijg, dus volgende week horen je hier meer over.
wist je dat bij ontspannen (zen) ook sport hoort? zo als fietsen, hard lopen of zwemmen.
sport is dus ook een zen moment.

thema week 2: afvallen en bewegen.

de komende 7 weken loop ik met je de RTL gezondheidstest door.
op donderdag zal ik zelf mee doen aan de test en deze zal ik op zondag met jullie delen.

tot het volgende blog ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...