woensdag 21 februari 2018

#postcrossing#94

hoi, hoi,
hier zijn we weer met een nieuwe postcrossing.
en we zitten weer lekker vol want de brievenbus heeft weer aardig geklepperd met kaartjes die op de deurmat vielen. en daar wordt ik altijd blij van.
maar voor we dat gaan doornemen nog even dit:
het blog van postcrossing bestaan 10 jaar en daar kun je via de volgende link van alles over lezen:

https://www.postcrossing.com/blog/2018/02/15/the-postcrossing-blog-turns-10

phff ... 10 jaar! dat zijn heel wat blogs!
en dan te bedenken dat over 6 weken (4 april) bij mij het 100ste blog is van postcrossing.
en dat zijn dan nog maar 100 blogs over 2 jaar genomen, en ben met postcrossing begonnen op 6 april 2016.
dus ik heb nog heel wat blogs in de komende jaar te gaan voor ik aan 10 jaars zit.
want dat gaan we natuurlijk wel proberen te halen.
mens moet een doel hebben! toch?

gaan we over op de orde van de kaarten.
deze week werd ik weer verrast met wat kaartjes,
het begon vorige week woensdag al, Valentijnsdag, was voor mij meer een postcrossing dag.

dit kaartje kwam onder meer op de deurmat.
deze komt uit Rusland en heeft in 57 dagen 3323 km afgelegd.
ik heb kunnen ontcijferen wat de ID was maar verder kan ik van de achterkant weinig lezen.
het staat vol met stickers en stempels en dat komt zo niet van de verzendster af.
het lijkt er op dat er bij de post in Rusland of hier in Nederland nog al wat problemen waren met waar de kaart naar toe moest.
ik heb het vermoeden dat de kaart eerst terug is gestuurd naar de verzendster en dat zijn hem weer terug gepost heeft, dat zou wel verklaren waarom er 3 verschillende scancodes opstaan van mijn adres.
hoe dan ook, het heeft misschien wat moeiten gekost maar hij is er.

dan kwam er tegelijk met de vorige deze binnen.
deze kaart komt uit Spanje, die heeft 1254 km gereisd in 6 dagen.
deze zonsondergang is gemaakt op de Canarische Eilanden.
dit zijn een groep eilanden in de Atlantische oceaan ten westen van Marokko.
de Canarische Eilanden vallen onder de regering van Spanje.
ik denk de meeste mensen het alleen maar kennen als een bekend vakantie gebied. ik beken eerlijk, ik in ieder geval wel.
maar het is zeker een super mooie foto, deze zonsondergang.

en dan een dag later kwam dit kaartje bij me op de deurmat.
deze komt uit Duitsland en heeft in 11 dagen 211 km af gelegd.
de tekst is als op deze kaart is al volgt: "van de steen die op jouw pad worden gegooid kun je iets mooi's maken".
en ik sta daar helemaal achter, super mooi deze tekst en klopt helemaal.
hoe moeilijk iets ook je wordt gemaakt, stap er over heen en probeer er het best van te maken.
daar naast stond ook nog een leuk opmerking over het plaatsje Cottonshall waar ik over schrijf op dit weblog.
ze vond het een leuk plaatsje en kijkt er naar uit het weer eens te bezoeken.
voor wie het niet kent: Cottonshall is een dorpje wat ik heb gecreëerd in korte verhalen die sinds 2015 online staan.
op het moment heb ik nog niks geschreven, ideeën genoeg maar kom aan het schrijven niet echt toe.
maar wel leuk om zo een compliment te ontvangen, dankjewel!

en dan deze kaart.nee, deze kaart heb ik niet ontvangen maar dit is de kaart die ik deze week op de brievenbus heb gedaan.
de kaart zal gaan afreizen naar .... Japan.
en het is weer een behoorlijk grote afstand om af te leggen, 9301 km.
we kunnen dus weer op een lange afstand rekenen voor dat de kaart is aangekomen.
ik gok toch wel op minimaal 6 weken.
ik hoop dat de ontvangster deze kaart net zo grappige vind als ik.


en zo komen we weer bijna aan het einde van deze week postcrossing.
gisteren heb ik nog via de website van postzegelerop.nl wat kaarten besteld.
ik vind het som best lastig wat je nou kan op sturen, sommige hebben een heel lijstje staan wat ze leuk vinden en wat niet maar je hebt niet altijd iets wat in hun likes and don't like past.
ik gok er dan maar op dat kaarten met een beetje humor of gewoon grappige dan goed genoeg zijn, zoals de kaart van deze week. we zullen het mogelijk nog wel horen?
over 6 weken dus de 100 postcrossing is, ik denk niet dat ik iets speciaals er voor doe, misschien een extra feestelijke kaart of zo? ik weet het nog niet.
je zult het dus nog even moet afwachten, nog 6 weken te gaan dus misschien komt er nog wel iets op in me hoofd.
voor nu wil ik jullie weer bedanken voor de aandacht en graag tot volgende week ...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...