donderdag 15 februari 2018

kattenstreken#10

met drie katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
Dit zijn Rambo, Frodo en Nala, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!

kattengrind
oké, met 3 katten in huis die niet buiten komen, moet je zorgen dat ze toch een plekje hebben om hun behoeftes te doen.
met 2 kattenbakken is dat geen probleem. ik er heb er een beneden in de gang en er staat er een op de badkamer.
ik kan me alleen behoorlijk ergeren aan het grind wat mee uit de kattenbak word genomen.
sterker nog, Nala kan soms behoorlijk tekeer gaan in die bak met graven dat er bijna net zo veel buiten de bak ligt als dat er in zit.
Rambo en Frodo zijn daar in dan toch een stuk netter, maar bij Nala schijnt dat niet zo veel uit te maken hoe hij het doet en ik heb er zo ongeveer een dagtaak aan om iedere keer dat grind weer op te vegen.
nu is het zo dat ik iedere dag me bakken even leeg maak aan hoopjes kattenpoep en kattenplas, na een dag of 3 gaat alles er uit en gaat er schoon grind in.
iedere dag veeg ik ook alles bij elkaar in de gang en me douch maar dan ben je net klaar en
.... ja hoor, Nala naar de bak en hup ... weer het nodige grind in de gang!
soms denk ik dat hij het doet om me te pesten of zo.
Nala is niet de enige die er een puinhoop van kan maken, Rambo is ook niet helemaal schuldvrij.
licht het nu gewoon aan mij of is het iets wat andere kattenbezitters ook hebben?
misschien erger ik me te veel er aan. maar de gang is ook het entree van me huis, dus je wilt de boel wel wat opgeruimd hebben voor als er mensen komen.
nee, ik heb geen bijkeuken of zo waar ik dat ding kan neer zetten.
Nala gaat intussen vrolijk door met grindkastelen bouwen en het nodige buiten de bak te dumpen, ik veeg maar weer een keer en het enige wat ik dan nog kan bedenken: laat ook maar, me druk maken helpt er ook niet aan.

stofzuigen is hier op zich niet zo een probleem, zo lang ze het niet echt door hebben.
dan moeten ze dus wel alle 3 niet in de buurt zijn (als ze boven zijn ofzo) anders is het motto "rennen voor het monster" zeker van toepassing.
hoewel? Frodo heeft wel redelijk door dat als hij gewoon rust blijft zitten waar hij zit, vaak voor het raam op de vensterbank, het ook veilig is.
Simon's cat is een youtube kanaal waar je hele grappige filmjes kan vinden.
dit is zo een filmpje over de kat en het monster, oftewel de stofzuiger.
misschien is het wel herkenbaar voor je.



en met dit leuke filmpje komen we aan het einde van kattenstreken.
Rambo en Frodo zijn erg rustig te laatste tijd en Nala (zucht) die heeft zo van die momenten, ik weet nou niet wat ik er op moet zeggen?  laten we het er maar op houden dat hij gestoord is.
iedereen weer bedankt voor de aandacht namens Rambo, Frodo en Nala en graag tot de volgende keer ....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...