donderdag 1 februari 2018

I want candy!

oké, de tandarts zal niet blij zijn met al dit snoep maar soms is het gewoon lekker om wat weg te snoepen.
soms moet je toch een keertje kunnen zondige?
dit is al redelijk lang op de markt verkrijgbaar maar het blijft erg lekker.

disco rijst
misschien ken je ze wel van de kermis.
van die potjes in de vorm van een babyfles of op een andere manier.
ik moet eerlijk zeggen toen ik nog jong was, ik denk een jaar of 5, ik niet echt dol was op dit snoep.
maar na een paar keer het toch te hebben gegeten vond ik het toch wel lekker.
de zoete smaak bleef wel erg lang in je mond hangen, vond ik persoonlijk.

likkoekejes
deze bestaan nog steeds, en soms koop ik ze ook nog.
waarom ze nou likkoekjes heten is me een raadsel.
ik knabbelde ze altijd gewoon gelijk op.
een tik van mij was dat ik ze per 3 stuks nam, van elke kleur eentje en ook nog in een bepaalde volgorde op at.
eerst de oranje, dan de gele en de roze voor het laatste.
en ja als ik ze heb doe ik het nog steeds op die manier.


druivensuiker lolly's 
ik ben nooit echt dol geweest op lolly's.
het duurde mij soms te lang voor je ze weg had.
dit is zo een soort, keihard en niet iets wat je even weg bijt.
dit waren echt van die lolly's die je moest op sabbelen.
als ik dan nog eens een lolly nam waren het vaak deze.
een lolly in je kwek en opgekruld op de bank met een boek.

double dip
een ander soort lolly was de double dip.
je had ze met van die staafjes en lolly's.
de je likte er aan en stopte het dan in het zakje waar een soort poeder in zat en dan weer terug in je mond.
je had er ook daar zat van dat knetterspul in.
als je dat dan in je mond stopte knetterde het in je mond.
iets wat als kind helemaal te gek was.

koetjes repen
kleine reepjes melkchocolade, populair bij de kleiner kinderen.
het bestaat nog steeds maar ik heb het idee dat het toch wat de smaak betreft niet meer is zo als ik me kan herinneren.
me oma had ze soms voor als de kleinkinderen er waren.
het is al een tijdje geleden dat ik er een heb gegeten maar ik kan niet zeggen dat ik ze nog zo lekker vind als vroeger.


smaken verschillen en zo ook de smaak van wat we nou lekker vinden om te snoepen.
het blijft toch een heerlijk genoot om even te zondige met een stuk chocolade.
wat is jouw favoriete snoepgoed?
denk ook even aan de tandarts en poets je tanden een keer extra!

tot het volgende blog ....










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...